نخاله های ساختمانی پس از گذشت سالها از زلزله ویرانگر همچنان بر چهره بم خود نمایی می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسئول اداره محیط زیست بم گفت: با انکه کار آواربرداری ویرانی های ناشی از زلزله پایان یافته و شهر بعد از بازسازی چهره زیبایی یافته است اما نخاله های ساختمانی همچنان محیط زیست شهر را آزار میدهد و ورودیهای شهر را نازیبا کرده است .
عیسی عارف کیا افزود متاسفانه در مسیرهای دامنه سیدی، منطقه آدوری ، زندان قدیم و حاشیه راه آهن بم ، همچنان نخاله های ساختمانی تخلیه می شوند و ادامه این وضعیت، نگران کننده است به خصوص اینکه برخی نخاله های ساختمانی در ضلع جنوبی شهر بم که سفره های آب زیر زمینی تامین کننده آب شرب شهر در آنجا قرار دارد تخلیه میشوند و این موضوع سلامت آب اشامیدنی شهر را تهدید میکند .
مسئول اداره محیط زیست بم افزود: متاسفانه حتی دیده شده است دستگاههای اجرایی نیز در این زمینه مرتکب قصور میشوند و به طور مثال پس از آغاز عملیات گازرسانی به بم و تخریب آسفالت در خیابانها ، خودروهای دراختیار شرکت گاز ، نخاله های ناشی از حفاری را در مناطق ممنوعه اطراف شهر تخلیه میکنند .
عارف کیا افزود: علاوه بر آثار مخرب زیست محیطی ، تخلیه نخاله ها در مسیر عبور راه آهن و اطراف ایستگاه بم که یکی از ورودی های شهر محسوب می شود، جلوه ای نازیبا ترسیم کرده که در خور شان شهر تاریخی بم نیست.

وی گفت: بم یک باغ شهر ثبت شده جهانی است و تخلیه نخاله در اماکن ممنوعه و مبادی ورودی شهر ، چندان شایسته نیست.

مسئول اداره محیط زیست بم گفت محل تخلیه نخاله های ساختمانی در سایت زباله شهرستان بم و مسیر جاده دارستان مشخص شده است و معلوم نیست چرا نخاله ها در مناطق دیگر تخلیه میشود و کسی با عوامل این اقدامات غیرقانونی برخورد نمیکند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: آوار ، زلزله ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.