رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حضور 22 هزار و 643 دانش‌آموز ورودی پایه نهم به دهم در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بهروز عسگری گفت: امسال هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در پایه نهم تحصیلی است برای نخستین‌بار در این پایه می‌توانند در رشته‌های نظری، فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کار و دانش انتخاب رشته کنند.

وی با اشاره به چگونگی انتخاب رشته سال‌جاری، بیان کرد: در انتخاب رشته امسال میانگین نمرات دانش‌آموزان در خرداد‌ماه و در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم به میزان 35 نمره در هدایت تحصیلی دانش‌آموز نقش دارد و 65 نمره از مجموع نمراتی که دانش‌آموز می‌تواند برای انتخاب رشته خود کسب کند به بررسی‌های مشاوره‌ای اختصاص پیدا کرده است.

وی به وجود 22 هزار و 643 دانش‌آموز ورودی پایه نهم به دهم در استان کرمانشاه اشاره کرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان فرصت دارند تا اواخر تیرماه در مدارس متوسطه دوم ثبت‌نام کنند.

عسگری با بیان اینکه شیوه انتخاب رشته امسال شبیه انتخاب رشته در دانشگاه است، گفت: همه دروس با ضرایبی در انتخاب رشته دانش‌آموز تاثیر‌گذار هستند.

این‌ مسؤول خاطرنشان کرد: در بررسی‌های مشاوره‌ای در راستای انتخاب رشتهدانش‌آموزان 15 نمره به آزمون استعداد، 15 نمره به آزمون رغبت‌سنجی، 10 نمره به عنوان نظر دبیر، 10 نمره به‌ نظر دانش‌آموز، 10 نمره نظر مشاور و پنج نمره به نظر والدین اختصاص دارد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به دانش‌آموزانی که در دروسی نمره نیاورده‌اند یا به اصطلاح تجدید شده‌اند،گفت: برای این گروه از محصل‌ها برگه هدایت تحصیلی صادر نمی‌شود و بعد از اتمام امتحانات در شهریورماه، می‌توانند برگه هدایت تحصیلی بگیرند و در پایه دهم ثبت‌نام کنند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، هدایت ، پایه ، نهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.