بیش از 12 تن پای مرغ منجمد غیر قابل مصرف در شهرستان گرمسار معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار با اعلام این خبر گفت : طی بازدیدهای دوره‌ای بازرسین نظارت بهداشتی از مراکز نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی سطح شهرستان، بیش از 12 تن پای مرغ غیر قابل مصرف انسانی در یکی از واحدهای سردخانه‌ای کشف و با توجه به مناسب نبودن دمای برودتی پای مرغ منجمد موجود، ضبط موقت و سپس معدم‌سازی شد.
دکتر حمیدرضا حسینی از انجام نمونه‌برداری جهت انجام آزمایشات تکمیلی از این فرآورده دامی خبر داد و اظهار کرد: پس از مشخص شدن نتیجه آزمایشات و غیر قابل مصرف بودن تعدادی از بهرهای نمونه برداری شده بر اساس استانداردهای تعریف شده، این محموله پای مرغ، پس از طی تشریفات قانونی و اخذ دستور مقام قضایی و با همکاری شهرداری ایوانکی به صورت ایمن و بهداشتی معدوم گردید.
وی در ادامه گفت: دامپزشکی به صورت مستقیم با سلامت دام و فراورده‌های دامی و به تبع آن با سلامت غذای مردم و جامعه ارتباط کاملاً مستقیم دارد بنابراین هر گونه خدشه به سلامت فراورده‌های خام دامی که به مصرف عام می‌رسد عبور از خط قرمز دامپزشکی است .
وی از برخورد قانونی با متخلفین خبر داد و اضافه کرد: دامپزشکی با نظارت خود می‌کوشد تا سلامت غذایی مردم با منشاء دامی را در حد توان و ظرفیت‌های خود تضمین کند.
انتهای پیام  / ه

برچسب ها: معدوم ، پای مرغ ، گرمسار ، 12 تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.