فرماندار بندر ماهشهر انتشار اخباری در خصوص آتش سوزی مجدد در پتروشیمی بوعلی را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛منصور قمر گففت: خوشبختانه وضعیت در این پتروشیمی آرام است و خبری از آتش سوزی مجددا در آن وجود ندارد.

وی افزود: عملیات بازسازی این پتروشیمی از همان زمان مهار کامل آتش سوزی آغاز شده و کارکنان این پتروشیمی به صورت شبانه روز در حال تلاش برای بازسازی کامل آن و وارد مدار کردن این مجتمع هستند.

فرماندار بندر ماهشهرگفت: متاسفانه برخی ها در جریان آتش سوزی این پتروشیمی و حتی بعد از آن دست به انتشار شایعاتی تخریبی زده اند که باعث ایجاد التهاب در منطقه می شود به همین دلیل از مردم انتظار داریم اخبار مرتبط با این حادثه را صرفا از طریق رسانه های رسمی و معتبر دنبال کنند.

آتش مخزن پتروشیمی بوعلی سینا بامداد شنبه (۱۹ تیرماه) بطور کامل خاموش شد؛ این پتروشیمی روز چهارشنبه (۱۶تیرماه) دچار حریق گسترده شده بود.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است و خوراک آن نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.