رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی گفت:جوانگرایی در تیم ملی باید انجام می شد، با مخالفت وزارت ورزش تیم ملی در بازی های ساحلی آسیا شرکت نمی کند.

شهریاری:تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان تشکیل می شود/جوانگرایی در تیم باید انجام شودرئیس دپارتمان فوتبال ساحلی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زمانی که متوجه شدیم کاپیتان،  علی نادری تصمیم گرفته که از تیم ملی خداحافظی کند با هماهنگی کادر تیم ملی قرارشده از تجارب 11 ساله  وی در کادر فنی تیم ملی برزگسالان استفاده کنیم و نیمکت تیم ملی را  تقویت کنیم.

پریا شهریاری از استارت جوانگرایی تیم ملی فوتبال ساحلی  با کنار رفتن نادری اظهار کرد: پروسه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال ساحلی از سال گذشته شکل گرفته بود و طبق برنامه کادر فنی تیم ملی اردوهای انتخابی متعددی را طراحی و اجرا کرده تا  بازیکنان جوان و مستعد که قابلیت بازی در تیم بزرگسالان را دارند به ترکیب تیم اضافه  شوند.

وی افزود: پروسه جوانگرایی در تیم ملی تعریف شده و ابتدا شناسایی بازیکنان جوان و مستعد توسط استعدادیاب های مورد اعتماد فدارسیون و ورود به تیم ملی ب و سپس اردو های انتخابی و اضافه شدن به تیم ملی بزرگسالان  است.

 شهریاری در ادامه گفت:علی نادری  مربی تیم ملی (ب ) فوتبال ساحلی  بازیکنان جوان را برای ورود به تیم ملی برزگسالان آموزش می دهد و میرشمسی از آنها در ترکیب  تیم ملی استفاده میکندو این روند  ادامه پیدا میکند و حتی اگر بازیکنی شرایط  بازی در تیم ملی بزرگسالان را از دست بدهد به تیم ملی (ب )باز خواهد گشت تا شرایط آرمانی خود را پیدا کند این برنامه تعریف شده تیم ملی فوتبال ساحلی است.

رئیس دپارتمان ساحلی همچنین خاطرنشان کرد:بحث جوانگرایی تیم ملی باید استارت میخورد، چرا بازیکنان جوان زیادی در لیگ هستند که قابلیت بازی در تیم بزرگسالان را دارند و حضور 23 تیم در فوتبال پایه دپارتمان ساحلی  را شگفت زده کرده است و به عنوان متولی این ورزش باید به جوانان انگیزه بدهیم  و ما نیز با جوانگرایی در تیم ملی به این بازیکنان انگیزه خواهیم داد.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در خصوص احتمال کنار گذاشتن بازیکنان قدیمی تیم هم اضافه کرد:کنار گذاشتن بازیکنان قدیمی از تیم ملی در حوزه اختیارات سرمربی است و با نظر کادر فنی تیم ملی ممکن در یک بازه زمانی یک بازیکن قدیمی از تیم ملی  حذف شود،و این در تمام تیم های ملی اجرا می شود اگرچه اعتقاد دارم بازیکنی وارد تیم ملی می شود نباید فکر کند که همیشه باید  به تیم ملی دعوت شود و ما به تصمیمات کادر فنی احترام میگذاریم در انتخاب یا حذف بازیکن از تیم ملی و آنها کاملا مستقل  هستند و دپارتمان دخالتی در این زمینه  نمی کند.

اعتبار لیگ برتر کشورمان در جهان بالا است

پریا شهریاری درباره دلیل  هجوم بازیکنان خارجی به لیگ برتر فوتبال ساحلی کشورمان هم اظهار کرد:

یکی از مهمترین علت حضور بازیکنان ملی پوش خارجی در کشورمان بدلیل اعتبار لیگ برتر است و ایران تنها کشوری در جهان است که لیگ رفت و برگشت 26 هفت ای برگزار می کند و حضور لژیونر ها در لیگ ساحلی می تواند به رشد و پیشرفت کیفی این مسابقات کمک کند و امیداورام که باشگاه با ایجاد بستر مناسب و بازیکنان بیشتری را در لیگ کشورمان را جذب کنند و کیفیت لیگ ارتقاء بیشتری پیدا کند.

وی همچنین گفت:لیگ برتر ساحلی بانوان کشور را از سال 1388 هرساله بطور منظم برگزار می کنیم، برای بیشتر شدن انگیز بانوان ساحلی باز  کشورمان، پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی فوتبال ساحلی  در بخش بانوان را به مسئولان  فیفا داده ام و امیدوارم که با درخواست ما موافقت کنند و  امسال شاهد شگل گیری نخستین تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان باشیم.

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در پایان از برنامه های آینده تیم ملی هم گفت:تیم ملی فوتبال ساحلی شهریور ماه به مسابقات قاره ای چین اعزام می شود و در این بازی ها با  8 تیم برتر فوتبال ساحلی اسیا مسابقه می دهد  و طبق برنامه قرار بود تیم ملی فوتبال ساحلی مهرماه در مسابقات ساحلی اسیا در کشور ویتنام شرکت کند که با مخالفت وزارت ورزش لغو شده است.

وی ادامه داد:امیداورم مسئولان وزرات ورزش در تصمیم خود تجدید نظر کنند چرا که بازی های فوتبال ساحلی در سطح جهان بسیار کم است و دپارتمان فوتبال ساحلی 2 سال است که تیم ملی را برای شرکت در این مسابقات آماده کرده است و ایران یکی از شانس های قهرمانی و کسب مدال طلا  است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار