اصفهان؛

علوفه هدیه کشاورز اصفهانی به حیات وحش

کشاورز اصفهانی دوستدار محیط زیست سه و نیم تن از محصولات مزرعه و علوفه دست رنج خود را برای تغذیه علفخوران به پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی تقدیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره پارک ملی کلاه قاضی گفت: این کشاورز که تمایلی به ذکر نام خود ندارد، در شرایط خشکسالی موجود یونجه حاصل از پانزده هزار متر مربع زمین زراعی خود را پس از بسته بندی برای تغذیه کل، بز ، قوچ ، میش وحشی و آهوان پارک ملی هدیه کرد.
علی اکبر نوروزی نیا افزود: هفته گذشته همچنین کشاورز خیر محیط زیست در گلپایگان، 700 کیلوگرم یونجه را نذر آهوان پناهگاه حیات وحش موته کرد و انگیزه و نیت خود از این نذر را سلامتی یکی از اعضای خانواده اش و خشکسالی طبیعت و کمبود علوفه در پناهگاه موته اعلام کرده بود.

وی در ادامه گفت: در پارک ملی کلاه قاضی تاکنون 252 گونه گیاهی مانند کاسنی، درمنه، علف شور، بنه و بادام کوهی، 17 گونه پستاندار، 45 گونه پرنده و 11 گونه خزنده شناسایی شده است و از حیات وحش این منطقه می توان به پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، کل و بز، قوچ و میش، آهو، انواع پرندگان شکاری، انواع پرستو، چکاوک، چکچک، کبک و تیهو اشاره کرد .



انتهای پیام/م




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.