رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل شیلات گیلان با اعلام این خبر گفت: 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در 2 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت و شهید یوسف پور سیاهکل تولید و در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی می شود.
اسحاق شعبانی با اشاره به اینکه رهاسازی بچه ماهیان استخوانی تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: امسال میزان تکثیر و پرورش لارو ماهی در گیلان 25 درصد افزایش یافته که علت آن صید غیرمجاز ماهیان مولد از رودخانه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: شیلات گیلان سالانه برای حمایت از صیادان و پایداری و اقتصادی کردن صید ماهی از دریای خزر حدود 150 میلیارد ریال هزینه می کند.
رییس مرکز تکثیر و پرورش ماهی شهید انصاری رشت هم  با اشاره به اینکه گیلان در تکثیر وپرورش ماهیان استخوانی در کشورمقام نخست را دارد، گفت: ماهیان استخوانی که در گیلان تکثیر می شود علاوه بر اینکه نیاز استان را تامین می کند به استان های گلستان و مازندران هم صادر میشود.
رضاخمیرانی افزود : 11 گونه از ماهیان استخوانی از قبیل ماهی سفید، سیم، سوف، سیاه کولی، شاه کولی، لایی ماهی، کپور تالابی، اردک ماهی در گیلان تکثیر و در رودخانه های منتهی به دریای خزر وتالاب بین المللی انزلی رهاسازی می شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان هم با اشاره به اینکه 90 درصد صید ماهیان استخوانی دریای خزر حاصل تکثیر مصنوعی است، گفت: آلودگی رودخانه ها ودریای خزر، صید قاچاق وغیرقانونی، کاهش صید و ناامن بودن آن باعث شده تکثیر طبیعی ماهی در رودخانه های گیلان به صفر برسد.
اکبر ایلدرم افزود : 10هزار صیاد سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان سالانه حدود 20 هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید می کنند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.