حدود 25درصد از مساحت 262 هکتاری این شهر را بافت فرسوده تشکیل می دهد، که شهرداری برای احیا آن طرح های ویژه ای را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛  شهردار سرخه گفت : بهسازی، تعمیر و بهره برداری از آن ها می تواند پویایی و نشاط شهری و همچنین توسعه اقتصادی در منظر شهری را به همراه داشته باشد.
حمید فوادیان تصریح کرد : سرخه ظرفیت های ارزشمندی را در حوزه های مختلف شهری، فرهنگی، ورزشی، نیروی کار دارد که می توان با برنامه ریزی در راستای بهبود فضای شهری حرکت کرد.
وی با ارائه گزارش از اقدامات و عملکرد شهرداری سرخه در حوزه های مختلف، از احداث بوستان محلی مجهز و توقفگاه شهری در مرکز این شهر خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با مدیریت آموزش و پرورش مراحل نهایی واگذاری زمین این مجموعه در حال انجام است که در آینده نزدیک و در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز، عملیات اجرایی این بوستان آغاز خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان سرخه در این نشست با اشاره به ظرفیت و توانمندی های روستاهای سرخه در مقوله زیبا سازی شهری و روستایی افزود : سرخه ظرفیت ویژه ای در زمینه پذیرش گردشگر بومی، داخلی و خارجی دارد وامروزه گردشگری پس از نفت و خودرو سازی سومین صنعت پول ساز و توسعه محور جهان است . نگاه ویژه به سرخه می تواند این شهرستان را در فهرست مناطق نمونه گردشگری قرار داده و باعث شکوفایی و رونق اقتصادی آن شود چرا که معتقدیم سرخه ظرفیت چنین امری را دارد.
وی ادامه داد : سرخه در راه ارتباطی حمل و نقل باری سمنان به شمال کشور قرار دارد و همچنین وجود تعداد زیادی از کارخانه ها و معادن گچ می تواند به اقتصاد استان سمنان نیز کمک کند که برای تحقق این مهم می توان با ایجاد یک خط ریلی از روستای بیابانک سرخه از این ظرفیت و پتانسیل ها بهره برد.
مویدی زاده سرپرست فرمانداری سرخه در این نشست تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و بهره گیری از امکانات و موقعیت های بوجود آمده و با توجه به توانمندی های موجود در شهرستان در راستای رضایت مندی هرچه بیشتر شهروندان قدم برداشته و تمامی اقدامات،عملکردها و خدمت رسانی مسئولین و دستگاه های اجرایی در جهت پیگیری مطالبات مردم باشد.
سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه همچنین با اشاره به پراکندگی پروژه ها در سطح شهرستان افزود: یکی از مشکلات و چالش های اساسی به سرانجام نرسیدن برخی پروژه ها و روند کند اجرایی آنهاست که باید با رسیدگی منطقی همراه با برنامه ریزی مدون و پویا، برای به ثمر رسیدن هرچه سریعتر آن ها در این شهرستان تلاش کنیم.
انتهای پیام / ن

برچسب ها: بافت فرسوده ، سمنان ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار