برداشت گندم در شهرستان دامغان در سال زراعی 94-95 به میزان 30 درصد افزایش یافت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت : برداشت گندم از 2 هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی دامغان آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان تیر 95 پایان یابد.
عباس علیان نژاد تصریح کرد : با وجود اینکه در سال 95 وضعیت پراکنش بارندگی در استان سمنان مناسب بوده است، پیش بینی می شود که حدود 30 درصد برداشت محصول گندم از مزارع دامغان افزایش یابد.خ
وی افزود : با توجه به نیاز بهربرداران دامغانی به بذر مناسب برای کشت بعدی، 45 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت بذر سیوند و پارسی اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود حدود 250 تن بذر مورد نیاز کشاورزان دامغان تامین شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از پایان برداشت جو از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت : حدود 800 تن جو از مزارع دامغان در سال 95 برداشت شد.
وی با بیان اینکه به طور میانگین از هر هکتار حدود چهار تن جو در دامغان برداشت شده است، تصریح کرد : از این میزان، بخش عمده ای به صورت خودمصرفی در بین دامداران و کشاورزان مصرف می شود و بقیه به مراکز خرید تحویل داده می شود.
علیان نژاد درباره خدمات و تسهیلات ارائه شده به کشاورزان و دامداران مزارع جو گفت: در سال زراعی 94-95 خدماتی مانند خرید تضمینی جو، نظارت بر مزارع، کنترل علفهای هرز، کنترل سن، تامین کودهای مورد نیاز، نظارت بر برداشت و نظارت بر مراکز خرید از سوی جهادکشاورزی دامغان ارایه شد.
در سال زراعی 94-95 حدود 2 هزار هکتار از اراضی زراعی دامغان به کشت جو اختصاص داشت.
با برنامه ریزی منسجم برای افزایش برداشت محصول گندم در استان سمنان، پیش بینی می شود در سال زراعی 94-95 بیش از 107 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.
سال 94 بیش از 50 هزار تن محصول کشاورزی استان سمنان به خارج از کشور صادر شد.
انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار