حضور در صحنه تصادف یکی از مهمترین اولویتهای مرکز فوریتهای پزشکی است و در این راستا 108 پایگاه اورژانس در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛راشدی با اشاره به اینکه مدت زمان استاندارد برای حضور اورژانس در محل حادثه در شهرها کمتر از 8 دقیقه و جاده‌ها 15 دقیقه می‌باشد افزود: امدادرسانی به مجروحان در حوادث رخ داده در شهرهای استان در مدت زمان 5 دقیقه و حوادث جاده‌ای 8 دقیقه صورت می‌گیرد که نسبت به استانداردهای تعریف شده در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۸ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان وجود دارد ادامه داد: تمامی آمبولانس‌های مستقر در سطح استان به سیستم جی‌پی‌اس مجهز هستندو از این طریق محل دقیق هر آمبولانس در هر لحظه مشخص می‌شود و مرکز نیز با تشخیص مکان مورد نظر نزدیکترین آمبولانس را بر بالین مصدوم اعزام می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت استان بکارگیری فناوری‌های نو سبب تعیین دقیق مکان آمبولانس‌ها، نظارت بر سرعت غیر اضطراری، ارتباط داشتن با رانندگان در صورت اورژانسی بودن حال بیماران و جلوگیری از سرقت آمبولانس شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر تعداد 55 پایگاه اورژانس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در شهرها و محورهای مواصلاتی زاهدان، زابل، کنارک، خاش و چابهار فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار