منابع عراقی از پاکسازی بخش بزرگی از منطقه عامریه فلوجه، از مین‌ها و مواد منفجره برجای مانده از گروه تروریستی داعش خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الصباح، سرهنگ لورنس محمد عیساوی، یکی از فرماندهان تیپ عامریه فلوجه، گفت: نیروهای امنیتی موفق به پاکسازی مناطق آزاد شده در ناحیه عامریه در 22 کیلومتری جنوب فلوجه از مین ها و مواد منفجره داعش، شدند.

وی افزود: این ناحیه تا نود درصد برای بازگشت آوارگان به آن آماده است. نیروهای امنیتی موفق به خنثی سازی هزاران مین و بمب کار گذاشته شده از سوی داعش شده اند.  صدها منازل بمبگذاری شده درمناطق بو عیفان، حصی، جمیله، بو هراط و بوحاتم در ناحیه عامریه فلوجه نیز با تلاش نیروهای امنیتی از مواد منفجره برجای مانده از داعش، پاکسازی شده اند.

عیساوی از انهدام و پر کردن خندق ها و پناهگاههای زیر زمینی مخفی خبر داد و بیان کرد: در ماه آینده با پایان عملیات پاکسازی عامریه از مین ها و بمب ها و برقراری امنیت، آوارگان می توانند به مناطق خود بازگردند. تامین سلامت غیرنظامیان و ارائه خدمات مربوط به آب و برق و بازگشایی راه‌های اصلی نیز از جمله تلاشهایی است که به منظور فراهم شدن شرایط بازگشت آوارگان انجام می گیرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار