کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت گزارشی از عملکرد این واحد را در ماه مبارک رمضان ارائه کرد.

رحیمی تکاب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در مورد عملکرد واحد بهداشت محیط مرکز تکاب گفت: در جریان تشدید بازرسی های مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در طول ماه مبارک رمضان توسط واحد بهداشت محیط شهرستان 420 مورد بازدید بعمل آمد که طی این بازدید ها حدود یک هزار و هفتصد و پنجاه کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته شامل زولبیا، بامیه، شیر، فراورده های لبنی رنگ غیر مجاز، سوسیس و کالباس ضبط و معدوم گردید.

وی ادامه داد: در جریان این بازدید ها 34 مورد سنجش روغن مصرفی قنادی ها و غذا خوریها جهت تعیین صلاحیت مصرف انجام گردید و راهنماییهای لازم نیز در مورد روغنهای مصرفی به پرسنل این مراکز داده شد.

کارشناس بهداشت محیط در ادامه به جلسات آموزشی برای خادمین مساجد در ماه مبارک رمضان نیز اشاره و افزود: جلسات آموزشی برای خادمین مساجد در مورد بهداشت فردی خادمین، بهداشت وسایل و لوازم مورد استفاده ، آبدارخانه ، سرویسهای بهداشتی ، وضوخانه ، کفشداری و بهداشت حیاط و صحن مساجد برگزار گردید.

ناصر رحیمی افزود: با توجه به گزارشات تلفنی در طول این ماه یک مورد کارگاه غیر مجاز تولید محصولات لبنی نیز کشف و پلمپ گردیده و پرونده این کارگاه به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

کارشناس بهداشت محیط در پایان از همه همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلات بهداشتی در سطح شهر اعم از تولید و یا توزیع موادغذایی غیر بهداشتی که فاقد مشخصات نه گانه مواد غذایی می باشند و یا با مشاهده اماکن غیر بهداشتی شکایات خود را از

طریق تلفن سامانه مدیریت نظارت و ارتباطات مردمی 190 یا 1490 در میان بگذارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.