مدیرکل شیلات سیستان‌و‌ بلوچستان گفت: طرح حفاظت از منابع آبزی با هدف حفاظت از منابع و بازسازی ذخایر موجود در شهرستان چابهار اجراشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛هدایت‌الله میرمرادزهی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: طرح حفاظت از منابع آبزی با هدف حفاظت از منابع و بازسازی ذخایر موجود در شهرستان چابهار اجرا شد.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نظارت بر صیدو صیادی، حفاظت از منابع موجود و بازسازی ذخایر باقیمانده از جمله اهداف این طرح است گفت: تاسیس، توسعه، نگهداری و مدیریت بنادر صیادی، تکثیر و پرورش آبزیان از دیگر اقدامات انجام شده توسط شیلات استان  است.
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شیلاتی در حوزه صید و صیادی و وجود سایت 4000 هکتاری پرورش میگوی  گواتر که به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور می‌باشد، راه‌اندازی اداره و مرکز فناوریهای پرورش آبزیان گواتر به تصویب رسید.
میرمرادزهی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا اداره کنترل ضوابط و معیارهای صید فراساحلی ایجاد شود تا مسائلی همچون نظارت بر ناوگان صیادی و مشکلات مربوط به این حوزه مرتفع گردد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار اظهار داشت: در جهت توسعه منطقه آزاد چابهار طرح‌های مختلفی از جمله توسعه فرودگاه نظامی کنارک با اعتبار بیش از 30 میلیارد ریال اجرایی شده است.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.