رایزن بازرگانی ایران در عراق به صادرات سیمان ایران به عراق اشاره کرد و گفت: این مشکلات ابتدا با محدودیت تناژ آغاز شد که با رایزنی‌ها این محدودیت برداشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم رضازاده بنا به رای دادگاه عراق مبنی بر تخلف و قیمت شکنی چهار کارخانه سیمان، تعرفه صادرات سیمان ایران به عراق به 100درصد رسید و در نهایت هم به ممنوعیت کلی منجر شد.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر عراق برای حمایت از تولید داخل خود که گفته می‌شود ظرفیت تولید 25 میلیون تن سیمان در سال را دارد تعرفه‌ها را افزایش داد، زیرا سیمان ایران در داخل این کشور نصف قیمت سیمان عراق تمام می‌شد. یعنی سیمان ایرانی را هر تن 45 دلار پشت مرز به عراق تحویل می‌دهیم و این درحالی است که قیمت سیمان عراق درب کارخانه 80 دلار برای هر تن است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق راه حل این مشکل را تعریف سیستم برد برد دانست که کارخانه‌های هر دو طرف در آن متضرر نشوند.

رضازاده گفت: به علاوه با رایزنی انجمن سیمان مقرر شده هشت شرکت و کارخانه بزرگ ایرانی فقط مجاز به صادرات سیمان به عراق باشند تا دیگر تخلفی صورت نگیرد.

وی سپس توضیحاتی در خصوص حمل یکسره کالا به کشور عراق داشت و اظهار کرد: این کار اکنون در مرزهای جنوبی کشور با همکاری شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی انجام می‌شود و در مرز سومار هم در این خصوص اعلام آمادگی شده است.
 


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تعرفه ، عراق ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.