انتشار ویدئوهای خشونت‌آمیز در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی را به صحنه جرم در فضای مجازی تبدیل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ان‌بی‌سی نیوز؛ در چند روز گذشته انتشار دو ویدئو از تیراندازی پلیس به دو سیاه پوست و چندین ویدئو دیگر از درگیری پلیس با تیرانداز دالاس منتشر شد. وجه مشترک تمام این ویدئوها، قابل تماشا بودن آن ها برای میلیون ها نفر از نقاط مختلف جهان است. کاربران می توانند با استفاده از اینترنت، به آسانی به تماشای درگیری ها بپردازند و آن ها را به شکلی بی سابقه دنبال کنند.

در حالی که فیس بوک و توییتر مسیر خود را به سمت تجاری شدن تغییر می دهند، این ویدئوها می توانند شاهدی بی طرف و ضروری در مسائلی باشند که پیشتر بدون وجود اینترنت هیچ کس از وقوع آن ها مطلع نمی شد.

انتشار ویدئو تیراندازی به دو شهروند سیاه پوست آمریکا، خشم بسیاری را در میان مردم این کشور به همراه داشت. با افزایش تعداد شهروندانی که اخبار را به صورت آنلاین دنبال می کنند، چنین ویدئوهایی می تواند منبع بهتری در مقایسه با گزارش های مکتوب و یا گزارش های ارایه شده از سوی پلیس محسوب شود.

مدیرعامل فیس بوک، روز پنجشنبه در صفحه خود نوشت: " انتشار این ویدئوها مشکلات اجتماعی ما را در معرض روشنایی قرار می دهد. امیدوارم که دیگر هیچگاه لازم نباشد تا چنین ویدئویی را تماشا کنیم؛ اما وجود آن به ما یادآوری می کند که چرا ایجاد دنیایی مرتبط و باز اهمیت بسیار بالایی دارد."

یکی از ویدئوهای منتشر شده در فیس بوک، روز چهارشنبه برای مدت یک ساعت از دسترس خارج شد. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی این اقدام را یک سانسور خواندند؛ اما فیس بوک اعلام کرد این اتفاق در اثر یک مشکل فنی رخ داده است. این شرکت در پیامی بابت از دسترس خارج شدن این ویدئو از کاربران عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار