آغاز کارگاه های آموزشی مديران فرهنگي سراسرکشور در نیشابور

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی از آغاز کارگاه های آموزشی مديران فرهنگي سراسرکشور در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابورخبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر سیدآبادی گفت: امروز بیش از ۵۰ مدیر و کارشناس فرهنگی از سراسر کشور در شهر نیشابور پایتخت کتاب ایران گردهم آمده اند تا با حضور در کارگاه‌های آموزش برنامه‌ریزی فرهنگی به تبادل تجربه‌های خود در حوزه کتابخوانی بپردازند.

وی افزود: این کارگاه‌ها درتالار های اردوگاه بین المللی شهید رجایی باغرود نیشابور با همکاری برخی نهادهای دولتی و غیردولتی و مدیران پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی خاطر نشان کرد: در این کارگاه های آموزشی مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات و کارشناسان از سراسر کشور حضور دارند.

علی اصغر سیدآبادی گفت: این مجموعه کارگاه‌ها که از امروز تا 21 تیر 95 در نیشابور برگزار می گرددو مخاطبان در این کارگاه‌ها با اصول برنامه‌ریزی فرهنگی، الگوهای تدوین برنامه عملیاتی برای ترویج کتابخوانی، روابط عمومی و مستندسازی فعالیت‌های ترویج کتابخوانی، مدیریت منابع و شیوه‌های مشارکت مردمی و تجربه‌های موفق ایرانی و جهانی در حوزه کتابخوانی آشنا می‌شوند

دبیر انتخاب ومعرفی پایتخت کتاب ایران افزود: این کارگاه ها توسط استادان برجسته کشور مرتضی رضوانفر ، بهروز فتحی، عبدالمهدی مستکین، افسر موموندی ، رضا خانی تدریس می گردد.

وی گفت:نیشابور در حال حاضر پایتخت کتاب ایران است وبه دنبال پایتخت جهانی کتاب نیز هست که هر ساله از سوی یونسکو به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی چشمگیری ارائه کرده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی تصریح کرد:همچنین در حاشیه این کارگاه‌ها، برای مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، خبرنگاران و گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی در نیشابور نیز کارگاه‌های ویژه برگزار می‌شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.