در یک سال گذشته پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان هرمزگان 4 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان امروز در نشست خبری با اشاره به پوشش بیش از 829 هزار نفر در استان گفت: از این تعداد بیمه شده 304 هزار و 127 نفر بیمه شده اصلی و بقیه بیمه شده تبعی هستند.
حیدری بلوکی افزود: از این تعداد 258 هزار و 553 نفر مرد و بقیه زن هستند.
وی با اشاره به افزایش 10 درصدی مستمری بگیران گفت: در یک سال گذشته 2 هزار و 595 پرونده مستمری برقرار شده است.
وی افزود: 67 درصد از این پرونده ها، پرونده بازنشستگی و 28 درصد بازماندگان و 5 درصد پرونده از کار افتادگی بود.
اکنون 64 هزار و 935 نفر خدمات تامین اجتماعی دریافت می کنند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان افزود: از این تعداد مستمری بگیر جدید 37 هزار و 238 نفر مستمری بگیر اصلی و بقیه تبعی هستند.
حیدری بلوکی گفت: در یک سال گذشته هزار و 737 مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است.
وی با اشاره به برنامه های هفته تامین اجتماعی افزود: بازدید از کارگاه های بزرگ، ارائه خدمات مشاوره، بازدید از دفاتر بیمه ای و خدماتی، نشست هم اندیشی با نمایندگان کارفرمایان و نشست شورای هماهنگی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهمترین برنامه های این هفته در هرمزگان است.
19 تا 25 تیر بعنوان هفته تامین اجتماعی نام گذاری شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات، پرداخت متمرکز مستمری ها، پرداخت مترکز مقرری بیمه بیکاری، اختصاص شماره تامین اجتماعی «SSN» ، را از مهمترین اقدامات یک سال گذشته (تیر 94 تا تیر 95 ) برشمرد.
حیدری بلوکی گفت: راه اندازی هیات تجدید نظر برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات کارفرمایان تا سقف 75 میلیون تومان، اجرای طرح مکانیزه درخواست سوابق رانندگان و اطلاع رسانی درج عناوین شغلی بیمه شدگان در لیست پرداخت حق بیمه از دیگر اقدامات تامین اجتماعی در یک سال گذشته بود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح اقتصاد مقاومتی گفت: تقسیط بدهی کارگاه های اقتصادی، پیگیری اجرای بخشودگی جرائم این کارگاه ها و رفع انسداد حساب با هدف رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت از 33هزار و 405 کارگاه زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هرمزگان  8 هزار و 4 کارگاه غیر فعال هستند.
حیدری بلوکی با تاکید بر کاهش نسبت بیمه شدگان اصلی به مستمری بگیران زیر پوشش افزود: اکنون شاخص های چرخه منابع و مصارف (ضریب پشتیبانی) 12 و 8 دهم است.
وی با اشاره به پوشش 57 درصدی جمعیت بیش از یک میلیون و 578 هزار نفر هرمزگان در بیمه تامین اجتماعی گفت: اکنون بیش از 894 هزار نفر در استان هرمزگان زیر پوشش این نهاد دولتی هستند.
اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان با 450 کادر شاغل در 16 شعبه دائم ، 8 شعبه اقماری و 2 کارگزاری به مردم خدمات رسانی می کند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار