یک نماینده پارلمان روسیه اعلام کرد سامانه موشکی ناتو باعث خواهد شد کشورهای شرق اروپا، گروگان سیاست های آمریکا شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک نماینده پارلمان روسیه روز جمعه اعلام کرد سامانه موشکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باعث خواهد شد کشورهای شرق اروپا، گروگان سیاست های آمریکا شوند.

بر این اساس، «ولادیمیر کومویه دوف  Vladimir Komoyedov» در واکنش به بیانیه اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان ناتو در این باره گفت در صورتی که روسیه مجبور به واکنش شود، کشورهای شرق اروپا هدف موشک های روسیه قرار خواهند گرفت. به همین دلیل این سامانه موشکی ناتو باعث می شود کشورهای شرق اروپا به گروگان هایی برای سیاست آمریکا تبدیل شوند.

این نماینده پارلمان روسیه که ریاست کمیته دفاعی دوما را نیز به عهده دارد افزود: «در صورتی که شرایط به این منوال باشد و سامانه دفاع موشکی ناتو عملیاتی شود، موشک های کوتاه برد ما وظیفه شکستن این مانع ضد موشکی را به عهده خواهند داشت. این به معنای پاسخ به حمله است.»

وی در ادامه گفت: «این موشک ها وظیفه حمله به مانع مذکور را که در اروپا، رومانی و لهستان مستقر شده است را خواهند داشت. این بدان معنا است که این کشورها، گروگان سیاست های آمریکا شده اند.»

کومویه دوف در پایان افزود روسیه هرگز نخستین کشوری نخواهد بود که حمله می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار