مصدومان حادثه پتروشیمی بوعلی سینامداوا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر و اهواز گفت: ٩ نفر در حین اطفای حریق مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا مصدوم شدند که این افراد بلافاصله پس از مصدومیت با آمبولانسهای مستقر در منطقه به درمانگاه سیار که از سوی مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر در نزدیکی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا برپا شده بود، منتقل شدند.

فرهاد کلانتری با بیان اینکه همه کارکنان مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برای کمک به حادثه دیدگان و مصدومان در آماده باش کامل هستند افزود: تا کنون ٦ نفر از مصدومان مرخص و دو نفر دیگر به صورت سرپایی و سطحی مداوا و درمان شدند.

وی گفت: یک نفر دیگر هم به دلیل ضربه به زانو و مچ به بیمارستان اعزام شده است.

بیژن زنگنه که شب گذشته به منظور بررسی وضع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به ماهشهر سفر کرده به محض ورود به این شهر عازم محل حادثه شده و پس از بازدید در جلسه ستاد بحران شرکت کرد.

پیگیرها از محل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر حاکی از این است که هم اکنون مخزن کروی شکل مجاور مخزن ٢٠٠١C تخلیه شده و در ایمنی کامل هستند.

با توجه به این که نگرانی هایی نسبت به مخازن اطراف مخزن ٢٠٠١C که هم اکنون در حال آتش است وجود داشت، طبق اخبار، مسئولان حاضر در منطقه، با تخلیه کامل مخازن اطراف، هم اکنون این مخازن در ایمنی هستند.

علاوه بر تجهیزات و امکانات و نیروهای پشتیبانی حاضر در محل حادثه، یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر کرمانشاه با وجود این که کرمانشاه معین استان خوزستان نیست برای اطفای حریق در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بندر ماهشهر عازم خوزستان شد.

اعزام این بالگرد به درخواست سازمان امداد جمعیت هلال احمر کشور صورت گرفته است.

پتروشیمی بوعلی سینا از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) دچار آتش سوزی شد و تلاش برای مهار آتش آن بصورت زمینی و همچنین از طریق بالگرد ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.