استرالیا حضور نیروهای نظامی خود را در افغانستان برای مدت شش ماه تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ دولت کانبرا روز جمعه وعده داد پرداخت کمک‌های سالیانه 100 میلیون دلاری خود را به ارتش و پلیس افغانستان تا سال 2020 ادامه دهد. استرالیا در سال 2013 به مشارکت در عملیات نظامی افغانستان پایان داد اما 270 نیروی استرالیایی با هدف آموزش نیروهای افغان در این کشور جنگ زده باقی ماندند.
ماموریت این نیروها قرار بود در پایان سال 2016 خاتمه یابد اما با تصمیم جدید دولت کانبرا این نظامیان تا اواسط 2017 در افغانستان حضور خواهند داشت.

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد حدود هشت هزار و 400 سرباز امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.
اوباما در نشستی خبری در کاخ سفید گفت: «به جای کاهش نیروها به پنج هزار و 500 نفر تا پایان امسال، امریکا حدود هشت هزار و 400 سرباز را تا پایان دولت من در (ژانویه) سال آینده در افغانستان حفظ خواهد کرد.»

وی پیشتر وعده داده بود تعداد نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را از 9 هزار و 800 نفر به پنج هزار و 500 نفر برساند، اما تشدید فعالیت‌های طالبان و ناتوانی نیروهای افغان مانع از تحقق این وعده شد.

رئیس جمهور امریکا خاطر نشان کرد: «وضع امنیتی افغانستان خطرناک است، نیروهای امنیتی افغان آنچنان که باید قوی نیستند. آنها با کمک ما کماکان در حال ارتقاء توانایی‌های حیاتی از جمله در زمینه اطلاعات، تدارکات، هوانوردی و کنترل و فرماندهی هستند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار