واشنگتن از مواضع اخیر فرمانده ارتش پاکستان درخصوص افغانستان حمایت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سایت اینترنتی رادیو دولتی پاکستان شامگاه پنجشنبه با انتشار خبری به نقل از مقام های دولت آمریکا، اعلام کرد که واشنگتن از مواضع اخیر فرمانده ارتش پاکستان درخصوص افغانستان حمایت کرده است.

ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته و همزمان با روز عید فطر، با حضور در جمع نیروهای ارتش در مناطق عملیات ضدتروریستی 'ضرب عضب' در وزیرستان شمالی (نزدیک مرز افغانستان) اعلام کرد که پاکستان هرگز اجازه نخواهد داد اقدامی از خاک این کشور علیه افغانستان انجام شود.

این رسانه دولتی پاکستان به نقل از مقام های کاخ سفید نوشت: مقام های آمریکا گفتند که اظهارات روز چهارشنبه ژنرال راحیل شریف و دستور او به نیروهای نظامی پاکستان برای نظارت دقیق و جلوگیری از هرگونه استفاده تروریست ها از خاک پاکستان برای اقدام علیه افغانستان، اظهاراتی بسیار مهم بود.

اوایل هفته جاری، 'ریچارد اولسون' نماینده ویژه دولت آمریکا در امور پاکستان و افغانستان به اسلام آباد سفر کرد و دیدارهایی با فرمانده ارتش و مقام های عالی وزارت امور خارجه پاکستان انجام داد.
همزمان با سفر اولسون، یک هیات چهار نفره از نمایندگان سنای آمریکا به سرپرسی سناتور 'جان مک کین' به اسلام آباد و سپس به کابل سفر کرد. موضوع افغانستان، مهم ترین محور مذاکرات این هیات آمریکایی در ملاقات با فرمانده ارتش و مقام های عالی وزارت خارجه پاکستان عنوان شد.

به نظر می رسد موضع گیری روز چهارشنبه ژنرال راحیل شریف درخصوص افغانستان، که به مذاق آمریکایی ها هم خوش آمده است، از جمله آثار و نتایج اولیه سفر مقامات دولت و کنگره آمریکا به اسلام آباد باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار