پلیس اسپانیا اعلام کرد داعش، عوامل تروریستی موسوم به «سلول های خفته» را وارد اروپا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افه،«انریکه بارون» رئیس کل اطلاعات پلیس ملی‌ اسپانیا در جریان یک کنفرانس دانشگاه «کمپلوتنسه» مادرید پیرامون 'اطلاعات در مقابل خطرات و تهدید های کنونی' که به همت وزارت دفاع برگزار شد، از شناسایی عوامل تروریستی موسوم به «سلول های خفته» خبر داد.

این رئیس پلیس در مورد خطر این سلول های خفته هشدار داد و گفت: اکنون دیگر یک بازیگر تنها که می‌ تواند با یک چاقو مرتکب یک حمله تروریستی شود ،نیست بلکه سلول های تروریستی هستند که قادر به حرکت در کشورهای مختلف هستند.

به عقیده وی، این احتمال وجود دارد که این گروه ها به افزایش اقدامات خود در اروپا بپردازند زیرا باید ثابت کنند که در مقابل حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به سنگرهای داعش در سوریه و عراق، قدرت دارند.

بارون تصریح کرد که سرویس های اطلاعاتی‌ پلیس هر دفعه مشکلات بیشتری برای نفوذ در ارتباطات تروریست های داعش دارند زیرا تروریست ها، دارای فناوری های مدرن تری هستند.

وی از سوی دیگر توضیح داد که یکی‌ از ویژگی‌ های متمایز این تروریسم جدید جهانی‌ افراطی ، قدرت 'وحشیانه' تبلیغاتی بی‌ سابقه آنها است که به تروریست ها اجازه عضوگیری و بسیج تروریست های 'تنها 'در هر کجای جهان را می‌ دهد و این کارها را به لطف قدرت بالای تامین مالی‌ به دست می‌ آورد زیرا حتی سرزمین هایی‌ را اشغال کردند که چاه های نفت دارد.

بارون اشاره کرد که موفقیت سرویس های اطلاعاتی‌ پلیس ملی، ژاندارمری و مرکز ملی‌ اطلاعات اسپانیا در مبارزه با افراط گرایی به خاطر چند دلیل از جمله یک هماهنگی بسیار خوب پس از تجربه طولانی که در انواع دیگر تروریسم نظیر سازمان جدایی طلبان ایالت باسک "اتا” کسب کردند و انطباق آنها با تهدید جدید جهانی‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار