براساس نظر سنجی‌ها 91 درصد اروپایی ها معتقدند داعش تا 5 سال دیگر اروپا را تهدید خواهد کرد.

اطمینان اروپایی ها از حمله داعش به کشورشان/ موج وحشت از تروریسم در قاره سبزبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشا تودی، جدیدترین نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر اروپایی‌ها معتقدند گروه تروریستی داعش ظرف پنج سال آینده، تهدید بزرگی برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد و حملاتی شبیه حمله نوامبر 2015 پاریس انجام خواهد شد. 

این نظرسنجی که "پروژه "28 نام دارد در آوریل سال جاری به وسیله موسسه زازادوِگ (Szazadveg) که یک سازمان دارای اتاق فکر مستقل است، انجام گرفت. با این حال،  نتایج این نظرسنجی بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منتشر شد. 

یکی از پرسش های این نظر سنجی این بود که «احتمال این که یک حمله تروریستی مانند واقعه پاریس، در کشورتان روی دهد، چه قدر است؟» در حملات ماه نوامبر سال 2015 پاریس که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دست کم 130 نفر کشته و بیش از 400 نفر زخمی شدند. 

بر اساس این نظرسنجی، 36 درصد پاسخ دادند «به احتمال خیلی زیاد» و 50 درصد هم گفتند «احتمالا» حملاتی شبیه حمله پاریس در کشورشان رخ خواهد داد. فقط 13 درصد گمان می‌کنند حملات داعش در آینده نزدیک در اروپا رخ نخواهد داد. 

بعد از حملات تروریستی اخیر در فرانسه و بلژیک که جان 180 نفر را گرفت، اروپا به حالت آماده باش درآمده است. بر اساس گزارش‌های متعدد منتشر شده، داعش قصد دارد در سال جاری، به شهرهای اروپا حمله کند. 

بر اساس همین نظرسنجی، پاسخ دهندگان معتقدند بین مهاجرت غیرقانونی گسترده و تروریسم، ارتباط نزدیکی وجود دارد و 65 درصد «موافقند که افزایش موج مهاجران، باعث افزایش تهدیدهای تروریستی در کشورشان می شود.» اکثریت پاسخ دهندگان، یعنی 91 درصد، معتقدند داعش تا پنج سال دیگر به «تهدید بزرگی» برای اروپا تبدیل خواهد شد.  

در گزارش موسسه زازادوِگ آمده است «داعش مسوولیت حملات تروریستی را پذیرفت، پس ارزیابی ما از قدرت گرفتن داعش، بخش مهمی از این تحقیق بود. از پاسخ دهندگان پرسیدیم چه قدر احتمال می دهید داعش ظرف پنج سال آینده برای اروپا تهدید ایجاد کند. 61 درصد در پاسخ گفتند تهدید جدی است و 30 درصد گفتند تهدید، تا حدی جدی خواهد بود.»

پیشتر روزنامه داس بیلد در ماه آوریل گزارش داده بودکه داعش در تدارک حمله تروریستی به تفرجگاه‌های جنوب اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است و افزود انتظار می رود بمب گذاران انتحاری، در لباس دست فروشان ساحلی ظاهر شوند. 

رسانه های مجارستانی در سال 2015 به صورت مدام هشدار داده بودند که تروریست های مبلس به لباس پناهندگان ممکن است به آسانی وارد اروپا شوند. بعدها فاش شد که عبدالحمید اباعود، «مغز متفکر» حملات پاریس، با غرور گفته بود که به آسانی در قالب یک پناهنده وارد اروپا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار