ینس استولتنیرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد که ناتو متعهد به همکاری با افغانستان است.

استولتنبرگ: ناتو متعهد به همکاری با افغانستان استبه‌گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ استولتنبرگ که در یک نشست خبری شرکت کرده بود گفت: در نشست وارسا باید اطمینان حاصل شود که افغانستان دوباره به پایگاه امن برای تروریست‌ها بین‌المللی تبدیل نمی‌شود.

استولتنبرگ افزود، ناتو بر ادامه همکاری‌های خود با افغانستان در زمینه برقرار امنیت متعهد است.

او همچنان گفت: ناتو به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان  در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع به کمک و همکاری خود فراتر از سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد داد.

دبیرکل ناتو در ادامه اظهارکرد که تعهد ناتو برای حمایت مالی نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه دارد.

نشست وارسا قرار است در تاریخ ۱۷ ماه جاری میلادی و با حضور رهبران حکومت وحدت ملی و سران ناتو برگزار شود.

قرار است حکومت افغانستان در وارسا سندی را به نام افغانستان و جهان امروز، دیروز و فردا ارائه کند.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، روز گذشته در کنفرانس خبری گفت کابل امیدوار است که ناتو افغانستان را تا پنچ سال آینده کمک کند.

گفته می شود که ناتو با افغانستان در یک چارچوبی که قبلا از طریق موافقتنامه‌ هایی که امضا شده همکاری های خود را ادامه می دهد.

حکومت افغانستان در کنفرانس وارسا از ناتو می‌ خواهد تا سالانه پنج میلیارد دالر در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قرار دهد.

در این نشست همچنان موضوع کمک به نیروی هوایی مطرح خواهد شد نیروی که در حال حاضر بیست طیاره جنگی دارد.

همچنان شاه حسین مرتضوی چندی پیش گفته بود که افغانستان در نشست وارسا با آمادگی کامل و دست پر شرکت می کند و کارخانگی که به حکومت وحدت ملی سپرده شده بود به شکل درست آن انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.