فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی در استان 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی آتش سوزی در مراتع استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رسولی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 28 فقره اتش سوزی در سطح عرصه های منابع طبیعی رخ داده است و81 هکتار اراضی را شامل می شود.

وی افزود: پارسال 33 فقره اتش سوزی در سطح اراضی ملی ومنابع طبیعی رخ داده است.

رسولی ادامه داد: این تعداد شامل 104 هکتار از اراضی ملی ومنابع طبیعی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان با بیان اینکه آتش سوزی های عمدی و غیر عمدی مراتع در ایران یکی از مهمترین عوامل نابودی این سرمایه های ملی است اظهار داشت: حریق در مراتع و پوشش های جنگلی سبب کاهش پوشش گیاهی، کاهش ازت خاک، کاهش مواد آلی، افزایش فرسایش، توسعه آفات و بیماری ها و می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم با اشاره به اینکه جنگل ها و مراتع نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا، جذب گازهای سمی، جلوگیری از فرسایش خاک و طوفان و ریزگردها دارند گفت: هر هکتار جنگلی که در سطح استان وجود دارد حدود 2.5 تن اکسیژن تولید می کند.

همتی افزود: حدود 95 درصد از آتش سوزی های استان همدان غیر عمدی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان برای از بین بردن مرتع و تبدیل آن به زمین قابل شخم مراتع را آتش می زنند، یک سری از آتش سوزی ها به علت از بین بردن جانوران موذی و بخشی از آتش سوزی ها هم به علت اختلافات قومی و قبیله ای و بخش دیگر جهت از بین بردن حیوانات وحشی بوده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.