سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان از فعالیت ٥٣ کانون فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی نورعلیئی در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت اوقات فراغت، گفت: ١٢ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تویسرکان وجود دارد که تعدادی یک‌هزار جلد کتاب و تعدادی هم بالای ٧ هزار جلد کتاب دارند.

وی افزود: ٢٤ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان از سال گذشته تاکنون در دو نوبت به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بر اساس رتبه‌بندی فعال، نیمه فعال و غیرفعال به عنوان کمک‌های فرهنگی پرداخت شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن، آموزش احکام، برگزاری کلاس‌های فرهنگی ورزشی و اردوهای تفریحی را برخی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواند.

وی با اشاره به تجلیل از هشت نفر از مدیران کانون‌های فعال تویسرکان در آیین افتتاح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: بیشترین برنامه‌های این کانون‌ها حول محور کودکان و نوجوانان است که در صورت پرداخت اعتبار تجهیز کتابخانه‌ها مساجد انجام خواهد گرفت.

فعالیت ٥٣ کانون فرهنگی و هنری مساجد در تویسرکاننورعلیئی به فعالیت کانون دیجیتال مسجد جامع منطقه سرابی اشاره کرد و گفت: این کانون به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به خاطر مخاطبان بیشتر انتقال داده می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان نیز با اشاره به گذشت ٢٠ سال از تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: این کانون‎ها بزرگترین شبکه فرهنگی دینی کشور هستند.

هادی فیض‌منش دلیل انتخاب مساجد برای کانون فرهنگی و هنری را اهمیت و قداست مسجد در اسلام عنوان کرد و افزود: مسجد صرفاً یک جنبه عبادی ندارد بلکه مرکزی برای تجمع آحاد مردم بوده است.

وی بیان کرد: پس از جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن، با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی تأسیس شد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: سال گذشته ٣٠ میلیون تومان برای فعالیت‎های فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ جامعه به کانون‌های فرهنگی و هنری تویسرکان کمک شده است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.