عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: اعتیاد و پایین بودن سطح بهداشت عمومی و سلامتی از عوامل اصلی حاشیه نشینی در شهرهاست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علیرضا جلال‌زایی ، افزود: معمولا در مناطق حاشیه نشین عواملی چون گرایش به اعتیاد، فقر، بیكاری، فقدان برنامه صحیح جهت پر كردن اوقات فراغت، با نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و در دسترسی بودن مواد مخدر قابل رؤیت است.

وی ادامه داد: امروزه حاشیه نشینی جزئی از شهر و در آن آمیخته شده است و به چالشی رو به روی شهرها قرار گرفته است.

جلال زایی تصریح كرد: حاشیه نشینها فاقد بهداشت عمومی و خصوصی در حد و اندازه استاندار های جهانی و ملی هستند. انباشت زباله ها و عدم جمع آوری آنها، جریان فاضلاب منازل در كوچه ها، و عدم دفع بهداشتی آن و آلودگی های صوتی در این محلات مشهود است.

جلال زایی در ادامه خاطرنشان كرد: كم سوادی و یا بی سوادی، دور بودن از وسایل ارتباط جمعی و فساد اخلاقی نیز از عوامل مورد مشاهده در مناطق حاشیه نشین است.

عضو هیات علمی دانشگاه در پایان گفت: حاشیه نشین ها جزء مناطق مستعد ارتكاب جرم هستند و فقدان نظارت امنیتی كافی و وجود تعداد زیادی افراد نیازمند و بیكار، موجب روی آوردن این افراد به ناهنجاری های اجتماعی می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار