چند پاراگرفی برای چهار معاون جدید و قدیم شهردار تهران نوشتیم تا کمی بیشتر با آنان آشنا شوید.

از معاون به شدت عملیاتی تا استراحت معاون پرمشغلهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از شب گذشته صدای تغییرات در شهرداری تهران شنیده شد، تا اینکه بالاخره امروز در مراسمی معاونین جدید شهردار معرفی و از همکاران قدیمی تجلیل به عمل آید.

حال چند پاراگرفی برای چهار معاون جدید و قدیم شهردار تهران نوشتیم تا کمی بیشتر با آنان آشنا شوید.

سید جعفر تشکری هاشمی  

سید جعفر تشکری هاشمی با 9 سال سابقه معاونت، قدیمی‌ترین معاون دوران مدیریت شهری قالیباف، بشمار می آید.

معاون مشهدی شهردار تهران 44 ساله به ساختمان خیابان ایرانشهر آمد و در 53 سالگی به محل جدید خدمتی خود در ساختمان خیابان بهشت کوچ کرد تا سکاندار معاونت توسعه منابع انسانی باشد.

شاید سمت جدید تشکری هاشمی را بتوان دورانی برای استراحت این مدیر پرکار و پر مشغله از سازمانی عریض و طویل به نام معاونت حمل نقل و ترافیک دانست، دورانی که البته با پایان یافتن زمان مدیریت قالیباف بر شهر تهران بیش از یک سال دوام نخواهد آورد، البته ادامه همکاری او و قالیباف یحتملا به شهرداری ختم نمی شود و در آینده هم نام تشکری هاشمی در کنار قالیباف خودنمایی می کند چرا که او همیشه و همه جا خود را سرباز یک فرمانده بزرگ به نام محمد باقر قالیباف می داند.

سید مازیار حسینی   

جوان، مستعد با تجربه و بقول خودش ‍ژیگول اما به شدت عملیاتی، مازیار حسینی"متولد 15 شهریور 1349 در تهران است. وی تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران گذراند و دارای مدرک دکتری مهندسی سازه زلزله است.

معاون اسبق فنی و عمران شهرداری تهران در دوران شش ساله مدیریت خود در بیش از 110 طرح عمرانی مسئولیت داشته که از مهمترین طرح‌های آن می‌توان بزرگراه طبقاتی شهید صدر، تونل نیایش و بزرگراه امام علی(ع) را برشمرد.

فروردین 94 بود که خبر جابجایی موفق ترین معاون شهردارتهران طی چهار سال اخیر رسانه های شهری را شوکه کرد و شهردار وقت منطقه 4 شهرداری تهران یعنی علیرضا جاوید جایگزین حسینی در معاونت فنی و عمران شد.

حسینی با حکم شفاهی شهردار تهران  از تاریخ 23/ 94/1مجری طرح عمرانی مصلی تهران شد، طرحی که البته تا به امروز متولی مصلی تهران ادامه عملیات ساخت و تکمیل این پروژه باسابقه را به شهرداری تهران واگذار نکرده است.

مازیار حسینی هم با سمت مشاور عالی شهردار تهران در دانشگاه به عنوان استاد مشغول تدریس شد. هرچند او خروج از معاونت فنی عمران تهران را بهترین هدیه می داند چرا که معتقد بود مردم از ابر پرو‍ژه هایی که وی با کمک همکارانش در شهر تهران به سرانجام رساند راضی‌اند، و رضایت مردم را ناشی از رضایت خداوند می داند.

حالا او پس از یکسال اندی دوری از کار عملیاتی امروز با حکم شهردار تهران رسما سکاندار معاونت حمل نقل و ترافیک شهردرای تهران شد.

مازیار حسینی از جمله مهره های قابل اعتماد این روز های مدیریت شهری بشمار می رود که در حوزه عمران امتحان خود را به خوبی پس داده و کارنامه موفقی دارد، اما از آنجا که وی تجربه کافی در امر ترافیک را ندارد لذا انتخاب حسینی به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک را می توان پاشنه آشیل این انتخاب دانست هرچند وی به عنوان مشاور عالی شهردار همیشه از نبود چارچوب مناسب جهت ارتقای فرهنگ ترافیک شهری گله مند بود، حالا باید منتظر ماند و دید با فرصتی که در اختیار دارد تا چه اندازه می تواند در ساختن فرهنگ ترافیک مانند پروژه هایش رو سفید بیرون بیاید.

مجتبی عبداللهی

یکی دیگر از معاونان پر مشغله شهرداری تهران که بیش از  10 سازمان  و شرکت زیر مجموعه داشت و از سال 1390 تا کنون مرد اول مهمترین معاونت های شهرداری تهران یعنی معاونت خدمات شهری بوده. وی در مدت 5 سالی که عهده دار این مسولیت بود روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

عبداللهی 50ساله یکی از ارکان های اصلی در ساخت نمایشگاه بین المللی آفتاب بشمار می رود البته در کارنامه کاری موفق خودش دوسال پیاپی بعنوان رییس ستاد اربعین حسینی در شهرداری تهران وظیفه خدمت رسانی و پاکسازی مسیر زوار حسینی را در شهر کربلا عهده داشت،ضمنا نخستین کارخانه زباله سوز پایتخت در دوران مدیریت وی به بهره برداری رسید .

اما همه این خدمات باعث نشد تا شهردار تهران وی را در سمت معاون خدمات شهری ابقا کند و یزدانی شهردار منطقه یک رسما جایگزین عبداللهی در معاونت خدمات شهری شد... البته قالیباف معاونت فرهنگی و اجتماعی را به عنوان مقصد بعدی مدیریت عبداللهی تعیین کرد. به نظر می رسد این انتخاب قالیباف هم تنها به خاطر تجربه زیاد معاونت اسبق خدمات شهری با توجه به گستردگی فعالیتش بوده هرچند که برخی از اعضای شورای شهر این جابجایی مدیریت شهری را شتابزده و ناکارآمد خواندن اما به نظر می آید معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به عنوان یک نهاد تأثیر گذار شهری در فرصت یکساله ای که تا پایان عمر این دوره ی مدیریت شهری باقی مانده  با عبداللهی بتواند از حالت نیمه منفعل خارج شود و یک تکانی بخود بدهد هرچند اندک.

مجتبی یزدانی 

شهردار نه چندان اهل رسانه منطقه یک تهران، از اسفند 90  تا کنون در ساختمان بلند میدان قدس تهران بی سر وصدا فعالیت می کند، حالا شهردار تهران او را بزرگ تر از یک منطقه می داند و او را به عنوان یکی از مهمترین معاونان خود انتخاب می کند.

انتخاب یزدانی هم به عنوان یکی دیگر از علامت سوال های بزرگ این روزهای جابجایی های اخیر مدیریت شهری نزد رسانه ها مطرح می شود که جواب این سوال را تنها شخص شهردار تهران می داند و بس، اما آن روی سکه  شورای شهری ها هستند که بنظر روی خوش به این انتخاب شهردار تهران نشان نمی دهند و معتقدند در زمان تصدی یزدانی در منطقه یک بسیاری از باغات شمال شهر تخریب و مجوز تغییر کاربری گرفتند. البته شایان ذکر است که روند پیشرفت و جهش شغلی یک مدیر در انتخاب یزدانی بسیار عایت شده و بقولی او پله پله جایگاه فعلی خود یعنی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران را به دست آورده است.

حالا همه منتظر سه شنبه های داغ و اتفاقات صحن علنی پارلمان شهری هستند جاییکه اکثریت اعضاییش ناگفته ها و یحتملا انتقادات خود را درخصوص این جابجایی های بعضاً عجیب اما واقعی بازگو می کنند.

گزارش از حامد عسکری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار