معاون وزير و رئيس سازمان فضايي كشور محورهاي اصلي و اهداف پروژه تامين و ساخت بومي ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتي تا پايان برنامه ششم توسعه را اعلام كرد.

اوضاع اقتصاد مقاومی در سازمان فضایی
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان بهرامي، معاون وزير و رئيس سازمان فضايي كشور با اشاره بر اينكه پروژه تامين و ساخت بومي ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتي موجب ارتقا توان توليد ملي و درون زايي اقتصاد در كشور است بيان كرد: جلسات متعددي در ارتباط با روند اجرايي اين پروژه عظيم با پژوهشگاه فضايي، دانشگاه ها و سازمان هاي مختلف برگزار شده است كه هدف از اين جلسات، بررسي آخرين وضعيت و توافق بر روي زمانبندي اجراي فعاليت ها بود.

رئيس سازمان فضايي كشور در ارتباط با اين پروژه افزود: ساخت و پرتاب ماهواره، تامين ماهواره و خدمات ماهواره از حوزه هاي اصلي پروژه تامين و ساخت بومي ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتي هستند.

وي با بيان اينكه در حوزه پرتاب ماهواره هدف اصلي تا پايان برنامه ششم توسعه دستيابي به 50 درصد از فناوري ها است به ضرورت اين حوزه اشاره كرد و گفت: دستيابي به توانمندي بومي در دانش فني و زيرساخت‌هاي توسعه‌اي با هدف رفع وابستگي كشور در اين حوزه و ورود به عرصه تجاري سازي توانمندي كشور در سطح بين المللي از ضرورت هاي اين وزه به شمار مي رود.

بهرامي در ادامه در ارتباط با حوزه تأمين ماهواره نيز بيان كرد: رفع نيازهاي كشور و كاهش تهديدات موجود با توجه به فاصله زماني زياد تا توانمندي هاي بومي عملياتي و همچنين انتقال سطحي از فناوري به كشور در مسير استخراج الزامات، عقد قراردادها، حضور در سايت سازندگان خارجي، نظارت بر خروجي هاي حاصله، كنترل ماهواره در مدار از ضرورت هاي اين حوزه است و برنامه اصلي تا پايان برنامه ششم توسعه در اين حوزه تأمين يك ماهواره مخابراتي و يك ماهواره سنجشي است.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان با اشاره به حوزه خدمات ماهواره اي نيز خاطرنشان كرد: حلقه نهايي از زنجيره تامين و ساخت ماهواره يكي از ضرورت هاي اين حوزه در پروژه مربوط به اقتصاد مقاومتي در سازمان فضايي است كه تا پايان برنامه ششم توسعه دستيابي به 13 خدمت نوين فضايي از اهداف اصلي آن به حساب مي آيد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.