مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان به امکانات تشخیص ویروس کرونا تجهیز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهدی حسینی  در حاشیه بازدید از آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر امکان انجام آزمایش تشخیص ویروس کرونا در استان وجود ندارد و نمونه‌ها برای تشخیص به خارج از استان فرستاده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به حجم بالای ارسال نمونه‌های کرونا ویروس به خارج استان و مشکلاتی که در زمینه ارسال این نمونه ها وجود دارد، افزود: در جهت تجهیز آزمایشگاه مرکزی این استان  به امکان تشخیص ویروس کرونا نیاز است از سوی ریاست سازمان دامپزشکی کشور مساعدت لازم صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به شیوع مصرف گوشت و شیر شتر در کشور و بالطبع استان سیستان و بلوچستان این خطر جدی‌تر و اهمیت بررسی سلامت این دام دوچندان می‌شود، این  بیماری بین انسان و دام مشترک بوده و عامل آن نوعی ویروس خطرناک است که سبب بروز مشکلات تنفسی در انسان می‌شود.

حسینی با اشاره به پدیده قاچاق دام در استان تصریح کرد: به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین پدیده قاچاق دام تشخیص ویروس کرونا در کوتاه‌ترین زمان و در خود استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در پدیده قاچاق دام افراد سودجو بدون در نظر گرفتن شرایط بهداشتی و سلامت دام اقدام به جابجایی غیرقانونی دام‌ها می‌کنند که این امر سبب شیوع بیماری‌ها می‌شودو لازم است این افراد کار انتقال دام را از مبادی قانونی انجام دهند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.