مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نمونه برداری از تمامی حاجیانی که امسال از مکه برگشته و مشکوک به بیماری کرونا ویروس بودند خبر داد وگفت: در نمونه گیریهای انجام شده هیچ موردی از کرونا گزارش نشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ علیرضا جانبخش با اشاره به شناسایی ویروس کرونا در سال 2012 اظهار کرد: با گذشت بیش از دو سال از شناسایی این ویروس که برای اولین بار در یکی از کارکنان پزشکی کشور عربستان تشخیص داده شد، تاکنون 800 نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شدند که از این تعداد بیش از 250 نفر طی این مدت جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز پنج مورد از این بیماری در ایران تشخیص داده شده که از این تعداد تاکنون دو مورد فوت کرده اند.

جانبخش میزان مرگ و میر بیماری کرونا را 30 درصد اعلام و تصریح کرد: با ورود ویروس کرونا به بدن پس از یک دوره کمون و نهفتگی دو تا 9 روزه بیماری خود را با علائمی مشابه بیماری سرماخوردگی از جمله تب، سرفه، تنگی نفس و سرفه خلط دار نشان می دهد.

این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: در مراحل بعدی بیمار به دلیل شدت علائم نیاز به تهویه مکانیکی پیدا کرده و برای او لوله گذاری انجام می شود.

وی اسهال و ذات الریه را نیز از جمله دیگر علائم این بیماری عنوان کرد و افزود: این بیماری دوره 14 روزه داشته و در صورت عدم بهبودی پس از این مدت، مرگ بیمار را رقم می زند.

جانبخش با اشاره به امکان بهبودی خودبخودی بیماری در برخی موارد، اظهار کرد: دوره بیماری بطور معمول یک تا دو هفته است و اگر قرار به بهبودی باشد طی این مدت به دست می آید و در غیر اینصورت بیماری منجر به مرگ بیمار می شود.

مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا ویروس درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: این بیماری هم قابلیت انتقال از انسان به انسان داشته و هم می تواند از طریق حیواناتی مانند شتر به انسان منتقل شود.

جانبخش گفت: این بیماری در حال حاضر از طریق ترشحات تنفسی بیمار به فرد سالم منتقل می شود و با تماس نزدیک با بیمار، از جمله دست دادن، روبوسی، از طریق تماس با دست، از طریق خون و حتی از طریق عرق بیمار نیز امکان و قابلیت انتقال بیماری وجود دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه امسال از تمامی حاجیان برگشته از مکه که علائم سرماخوردگی داشته و مشکوک بودند آزمایش به عمل آمد، اظهار کرد: خوشبختانه با نمونه گیری های انجام شده مورد جدیدی از کرونا ویروس در کشور گزارش نشده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.