نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بهترین راهکار برای تقویت اقامه فرایض دینی در جامعه استفاده از روش و شیوه گروهی است، به ویژه در مورد نماز که اگر به صورت جماعت برگزار شود، اثرش هزاران برابر بیشتر از نماز فرادا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی ‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز استان کردستان افزود: نماز بهترین عمل برای تقویت قوای روحی و معنوی انسان است و مهمترین راهکار درمان بیماری های روحی اقامه نماز است.

وی گفت: تقویت تقوی و نماز مهمترین نتیجه ماه مبارک رمضان است که ان شاالله در وجود ما تقویت شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: انسان های مومن و متقی و کسانی که با خدا میانه خوبی دارند با نماز هم ارتباط و میانه خوبی دارند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های رشد انسان ها و رسیدن به مقصود توجه و تاکید به امر نماز است که اگر فرهنگ نماز بر جامعه حاکم شود جامعه نظم و انتظام خواهد یافت.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: خواندن نماز تنها برای تقویت روح انسان نیست بلکه جسم انسان را نیز تقویت می کند که در مواجه با مشکلات روزمره قوی شود.

وی گفت: نماز آدمی را به خداوند متعال متصل می کند و موجب می شود فرد نیرو بگیرد و صبر و اراده انسان تقویت شود زیرا نماز تنها راه ارتباط با خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تلاش کنیم خیرات و حسنات در جامعه ترویج شود و پرچمدار خوبی ها در جامعه باشیم اگر معارف قرآنی در جامعه اجرا شود از فحشا و منکرات در جامعه جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: موانع اقامه نماز در جامعه رفع شود تا از گسترش فحشا و منکرات جلوگیری کنیم و توفیق اقامه نماز در جامعه را داشته باشیم.

ایت الله شاهرودی افزود: بهترین راه برای نمازخوان کردن فرزندان، ارائه یک الگوی عملی به آنهاست و این مهم اتفاق نخواهد افتاد، مگر آن که خود والدین با کردار و عملشان لذت نماز خواندن را به فرزندانشان به صورت عملی نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امر نماز از بهترین و عالی ترین اعمال دینی است که اسلام به آن توجه زیادی کرده است بنابراین برای گسترش فرهنگ نماز باید از راهکارهای متعدد و متنوعی استفاده کرد که این فریضه مهم در جامعه اقامه شود.

وی اضافه کرد: مسئولان و دستگاه های فرهنگی، رسانه های گروهی در جذب نوجوانان و جوانان به نماز مسئولیت خطیری دارند و می توانند در این زمینه بیشترین اقدام را انجام دهند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: نماز در راس پرچم اسلام است و در اقامه نماز با پایداری و تمام توان گام برداریم نماز نماد فروتنی و تسلیم در مقابل عبودیت و نشانه عزت نفس آدمی است.

وی افزود: ایستادگی و صبر در جامعه با اقامه نماز معنا می شود زیرا یکی از راهای تقویت اراده اهتمام تمام به نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: همه ما مسئولین نسبت به اقامه نماز در جامعه مسئول هستیم و اقامه این فریضه مهم تکلیف بزرگی است که بر دوش ما نهاده شده است.

انتهای پیام/م - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.