در طرح تابستانه ،جشنواره غذا و دمنوش های سنتی خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون گردشگری و سرمایه گذاری خراسان شمالی گفت : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نظر دارد در بهمن ماه نخستین جشنواره ملی غذاهای سنتی و بومی کشور را با شرکت بهترین آشپزها ، با گزیده غذاهای بومی– محلی اقصی نقاط کشور در تهران برگزار نماید.

قدیر افروندگفت: جشنواره مقدماتی و مرحله گزینش این آشپزها و غذاهای محلی با تقسیم بندی و برنامه ریزی انجام شده در چند منطقه برگزار می شود که خراسان شمالی و جنوبی،سمنان و خراسان رضوی در اواخر شهریور ماه به میزبانی مشهد در این تقسیم بندی منطقه 3 می باشند.

وی افزود :اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر دارد در قالب طرح تابستانه جشنواره ای استانی با این مضمون, با حمایت اسپانسر های مجلس برگزار کند و لذا از کلیه آشپز های تجربی و حرفه ای و صاحبان تجربه و تخصص آشپزی محلی و بومی دعوت می کند آمادگی های لازم برای شرکت در این جشنواره را فراهم نمایند تا در فرصت مناسب و در ذیل « جشنواره بزرگ گردشگری فرهنگی خراسان شمالی در مسیر جاده ابریشم » در این مسابقه فرهنگی شرکت نمایند .

در این جشنواره انواع غذا ها و پیش غذا و دسرهای بومی و محلی شناسائی و عرضه خواهد شد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری گفت : هدف از این جشنواره را شناسائی ظرفیت های متنوع و ارزشمند غذاهای بومی و محلی اقوام و مناطق استان اعلام کرد .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.