رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ساختار خوشه‌ای در صنعت ما ضعیف است و شاید یکی از دلایل رقم بالای بیکاری استان همین باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نعمت‌الله حقیقی گفت: مشکل ما در صنایع پایین دستی است که باید با حمایت صنایع بزرگ تشکیل شوند که در این بخش ضعیف هستیم.

وی بیان اینکه صنایع بزرگ ما مولد نیستند، ادامه داد: از نظر صنایع متوسط و بزرگ در کشور جایگاه خوبی داریم.

حقیقی با اشاره به وجود 55 هزار واحد صنفی در استان که 20 درصد آنها مولد هستند، افزود: حتی در برقراری ارتباط بین واحدهای صنعتی و واحدهای صنفی تولیدی هم ضعیف هستیم.

وی در ادامه از جایگاه صنعت استان بین استان‌های غربی کشور یاد کرد و افزود: از نظر اشتغال و سرمایه‌گذاری صنعتی در غرب کشور جایگاه اول را داریم، اما از نظر تعداد واحدهای صنعتی بعد از ایلام قرار گرفته‌ایم.

حقیقی با بیان اینکه اکنون سهم استان کرمانشاه از درآمد ناخالص کشور در حوزه صنعت 1.68 درصد است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این سهم را به بیش از دو درصد برسانیم.

حقیقی کرمانشاه را در بعد تجارت نیز دارای پتانسیل‌های زیادی دانست که در کریدور شرق به غرب کشور واقع شده و سهم 50 درصدی از صادرات به کشور عراق را با وجود دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.