سرمربی تیم ملی والیبال نشسته زنان گفت:‌ 12 نفر از برترین نفرات حاضر در اردو برای اعزام به پارالمپیک 2016 ریو معرفی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،«مریم ایرانمنش» در حاشیه اردوی تیم ملی در کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در حال حاضر 14 والیبالیست در اردو حضور دارند و این بازیکنان به بیش از 70 درصد آمادگی مورد نظر دست یافته اند و قطعا در دو اردوی باقیمانده تا آغاز بازی های المپیک ریو تیم به 100 درصد آمادگی مورد نظر می رسد.
وی ادامه داد:‌ تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران سال 2015 جایگاه دوازدهم جهان را در اختیار داشت، اما پس از شرکت این تیم در رقابت های والیبال بین قاره ای در چین و رویارویی ایران با حداقل هفت تیم اروپایی و کسب پیروزی های قابل توجه، جایگاه ایران به رده پنجم جهان ارتقا یافت.
این مربی با بیان اینکه عملکرد تیم ایران در پارالمپیک ریو باید به گونه ای باشد که جایگاه جهانی اش ارتقا یابد،‌ گفت:‌ تمرینات تیم ملی والیبال نشسته پس از بازی های پارآسیایی اینچئون به صورت منظم هر ماه برگزار شده و اکنون دو مرحله اردوی آماده سازی دیگر تا اعزام تیم به ریودوژانیرو برگزار می شود.
ایرانمنش افزود:‌ اگر هماهنگی های لازم برای حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در روسیه فراهم شود یک اردوی تدارکاتی همراه با چند بازی دوستانه در این کشور برگزار می شود و قطعا کمک زیادی به آماده سازی تیم ملی برای حضور در پارالمپیک دارد.
وی اضافه کرد:‌ در مرحله گروهی بازی های پارالمپیک ریو با تیم های آمریکا، چین و رواندا هم گروه هستیم و خوشبختانه شناخت خوبی از این تیم ها داریم و فیلم بازی های این تیم ها را آنالیز کرده ایم.
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته زنان کشور گفت:‌ با مشکلات تاکتیکی و تکنیکی تیم نیز آشنا هستیم و امیدوارم در فرصت باقی مانده بتوانیم همه این مشکلات و نواقص را بر طرف کنیم.
این مربی خاطر نشان کرد: والیبالیست ها در سرویس و دریافت عملکرد بسیار خوبی دارند و در واقع این تیم با سیستم تیم های والیبال مردان آماده شده و تلاش ما این است که تیم تا پارالمپیک در حمله نیز عملکرد خوبی پیدا کند.
ایرانمنش گفت: بازیکنان حاضر در اردو از نظر آمادگی جسمانی و فنی و شرایط روحی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند و اگر دو نفر از بازیکنان حاضر در اردو نامشان خط می خورد به معنی ناتوانی آنان نیست و صرفا برای این است فقط 12 نفر می توانند به بازی های پارالمپیک اعزام شوند.
تیم ملی والیبال نشسته زنان،‌ نخستین رشته ورزش تیمی در حوزه زنان است که در بازی های پارالمپیک شرکت می کند.
عشرت کردستانی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته زنان، پرچمدار کاروان پارالمپیک ایران در ریو است.
هم اکنون 22 زن ورزشکاران معلول مجوز حضور در بازی های پارالمپیک 2016 ریو را کسب کرده اند.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 از 17 تا 28 شهریور ماه در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.