وی اظهار کرد: این بندر به 141 فروند لنج و 264 فروند قایق صیادی خدمات ارائه میکند و علاوه بر آن شناورهای لنج گواتر نیز به دلیل عدم وجود اسکله صیادی در آنجا از اسکلههای بریس و پسابندر خدمات بندری میگیرند.
مدیرکل شیلات استان گفت: این بندر یکی از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران است و در زمینه گردشگری دارای پتانسیل های فراوانی است.
میرمرادزهی تاکید کرد: این بندر باید هر چه سریعتر لایروبی شود تا مشکلات آن صیادان را زمینگیر نکند.
وی خاطرنشان کرد: این بندر بیشتر از تعداد موجود شناور لنج داشته که اکثر آنها بخاطر مشکلات رسوب حوضچه و محدودیت و مخاطره در ورود و خروج به بندر از آن کوچ کردهاند.
میرمرادزهی گفت: توسعه شیلات استان سیستان و بلوچستان میتواند محور توسعه استان و شیلات کشور باشد.
مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: 40 درصد ظرفیت شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد و شیلات در خانوادههای مردم این منطقه نفوذ یافته است.
هدایت الله میرمرادزهی همچنین در بازدید از بندر تنگ نیز افزود: با اقدامات و پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی اسکله بندر تنگ کنارک از مصوبات سفر هیات دولت تا دو ماه آینده آغاز می شود.
وی بیان کرد: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که ظرفیت پهلوگیری 50 فروند شناور لنج و 100 فروند قایق را دارد.
مدیرکل شیلات استان ضمن تایید مشکلات صیادان منطقه تصریح کرد: صیادان بندرصیادی تنگ با بسته شدن دهانه خور در قسمت شرقی و تردد شناورها از دهانه غربی به علت شرایط سنگی بودن بستر که ورود شناورهای کلاس لنج را بطور کامل غیرممکن کرده، با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
انتهای پیام/پ