پلیس آلبانی 18 پناهجوی غیر قانونی را بازداشت کرد

پلیس آلبانی اعلام کرد که 18 پناهجوی افغانی که از مرز یونان به این کشور وارد شده بودند را بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترنتی بالکان، پلیس آلبانی در اطلاعیه اعلام کرد: پناهجویانی که از طریق مرزهای یونان وارد آلبانی شده بودند قصد داشتند به طرف کوزوو و سپس به مسیر خود به سوی اروپای غربی ادامه بدهند.

در همین اطلاعیه نیز نوشته شده که ماموران پلیس آلبانی خودروی حامل 18 پناهجوی افغان را در نزدیکی مرز آلبانی با کوزوو متوقف کرد و مهاجرین را به اردوگاه پناهندگان انتقال داد.

همچنین گفته شده است که پلیس آلبانی افزودن بر 18 مهاجر، پنج شهروند آلبانی و یک شهروند افغانی را که انتقال غیر قانونی مهاجرین را از مرزهای یونان به آلبانی برنامه ریزی کردند دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داد.

بر اساس قوانین جنایی آلبانی؛ در صورتیکه اقدام غیر قانونی برگزار کنندگان انتقال مهاجرین در دادگاه ثابت شود جرم این افراد از سه تا 15 سال زندان است.

مهاجرین دستگیر شده به مرکز پناهندگان در آلبانی انتقال داده شدند و احتمالا پس از روند شناسایی آنها به یونان برگردانده خواهند شد.

در همین رابطه در منطقه بالکان غربی، پلیس مقدونیه نیز در روز یکشنبه 13 تیر ماه اعلام کرد که 73 نفر مهاجر غیر قانونی را در نزدیکی مرز این کشور با صربستان شناسایی و بازداشت کرده است.

مقدونیه از کشور های کوچک حوزه بالکان است که در شمال با صربستان و در جنوب با یونان هم مرز است و گذرگاه اصلی پناهجویانی است که می خواهند خود را به شمال اتحادیه اروپا برسانند.
پس از آنکه کشور های بالکان در ماه مارس (اسفند سال گذشته) مرز های خود را به روی پناهجویان بستند، قاچاق انسان در این منطقه افزایش داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار