معاون بهره برداری شرکت آب و فا ضلاب استان اصفهان گفت: کولرهای آبی باعث افزایش 20درصدی در مصرف آب می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان، حسن غلامی روز یکشنبه افزود: نصب سایبان سبب کاهش 10 درصدی مصرف آب کولرها می شود.
وی ادامه داد: این درحالیست که اگر سایبان بر روی کولرها نصب نشود با توجه به افزایش دما و به دنبال آن ورود کولرها به چرخه مصرف آب به ازای هر 5 ساعت کارکردن کولرها معادل مصرف سرانه یک نفر به چرخه مصرف اضافه می شود.
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان تصریح کرد: پیش بینی ها حاکی از آن است که تا 10 روز آینده دمای هوای اصفهان بین 39 تا 40 درجه برسد در حالی که که مطابق سنوات گذشته پیک مصرف تا 20 مردادماه ادامه دارد.
غلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که دمای هوا بین 33 تا 35 درجه باشد حدود 18 درصد به مصرف آب افزوده می شود، زمانی که دما بین 35 تا 37 درجه باشد مصرف آب 23 درصد اضافه می شود.
وی ادامه داد: هنگامی دمای هوا به 37 تا 39 درجه برسد مصرف آب نیز 27 درصد افزایش می یابد همچنین در دمای بین 39 تا 42 درجه 32 درصد مصرف آب افزوده می شود.
وی گفت: هم اکنون همه منابع و ظرفیت های تأمین آب شرب استان در مدار بهره برداری قرار دارد، این درحالیست که با عدم جاری بودن آب در بستر زاینده رود حدود 3 هزار لیتر در ثانیه از ظرفیت اضطراری تأمین آب شرب استان کاسته شده است و بر این اساس صرفه جویی در مصرف آب در فصل تابستان ضروری قلمداد می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار