مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیرو اطلاعیه ای که جمعه گذشته صادر کردیم به دلیل وزش بادهای شدید در کشور عراق، وقوع پدیده گرد و غبار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری بیان داشت: مدل های هواشناسی و تصاویر دریافتی از رادار نشان دهنده یک توده گرد و غبار در عراق است که دید افقی بغداد را به ۵۰۰ متر رسانده است.

وی تصریح کرد: توده گرد و غبار عراق امروز بعدازظهر وارد نوار جنوب غربی از جمله خوزستان خواهد شد ولی به شدت گرد و غبارهای روزهای قبل نمی شود. پیش بینی می شود شعاع دید افقی را به 1 هزار و ۵۰۰ متر برساند.

بهادری افزود: وزش بادهای قابل ملاحظه طی چند روز اخیر دمای هوای استان را تعدیل و شاهد کاهش دمای دو تا سه درجه ای در اکثر شهرهای خوزستان بودیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اذعان کرد: طی روزهای اخیر شهرهای امیدیه، اهواز، آغاجاری، آبادان و بهبهان کاهش دما داشته و حداکثر دمای این شهرها به ۴۶ درجه سانتگیراد رسید.

وی در پایان، با اشاره به اینکه ایذه با دمای هوای ۲۲ درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان است، گفت: پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز اهواز به ۴۶ درجه سانتگیراد و حداقل دمای فردا به ۳۱ درجه سانتیگراد برسد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار