نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب از وزیر ارتباطات خواست تا برای توسعه فرهنگی در فضای مجازی معاونی استخدام کند.

«فرهنگ» در توسعه اقتصادی مخابرات و فضای مجازی مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در صحن علنی امروز یکشنبه 13 تیرماه بعد از اظهارات واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اظهار داشت: موضوع توسعه مخابرات و اینترنت و فضای مجازی در ایران صرفا یک موضوع اقتصادی شده و باید به این مسئله از نگاه دیگر نیز توجه شود.

هاشمی ادامه داد: آسیب‌های ناشی از توسعه اینترنت و شبکه‌های مجازی ویران کننده است، کشورهای دیگر نگاه صرفا اقتصادی به این موضوع ندارند و بخشی از درآمد خود را برای توسعه فرهنگی و اخلاق در این حوزه قرار داده‌اند.

وی خطاب به وزیر ارتباطات ادامه داد: شما باید یک معاون فرهنگی در این زمینه داشته باشید، موضوع فرهنگی طی سالهای متمادی از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است اکنون کجاست و باید به این موضوع نگاه فرهنگی داشته باشیم.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب بیان داشت: خرید و فروش ظرفیت IT بسیار اسفناک و نگران کننده است، بچه‌ها با وسایلی که اکنون برای توسعه و پیشرفت وجود دارد از بین خواهند رفت باید دسترسی این ابزار با یکسری اصول برقرار شود.

هاشمی تأکید کرد: بنده استدعا دارم با توجه به اقدامات خوبی که در زمینه اینترنت انجام شده اما در حوزه فرهنگی آن توجه بیشترو نظارت بیشتری شود و به این موضوع به عنوان یک چالش نگاه شود.

وی بیان داشت: به منظور توسعه دولت الکترونیک چه اقداماتی از سوی وزارت ارتباطات تاکنون انجام شده؟ شبکه اطلاعات IT‌ را راه انداخته‌اید یا خیر؟ اما انصاف است به این موضوعات نیز توجه شده و به عنوان یک ظرفیت مورد رسیدگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار