مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در پاییز امسال میزان بارندگی با تاخیر شروع خواهد شد و این میزان کمتر از حد نرمال پیش بینی می شود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص میزان منابع و مصارف در سطح استان تهران در سال جاری اظهار داشت: در سطح استان تهران میزان بارندگی از  ابتدای سال آبی که مهر ماه سال گذشته تاکنون می باشد 233 میلیمتر بوده است که نسبت به سال آبی 93-94 ،24 درصد افزایش داشته است اما در  بلند مدت 14 درصد پایین تر از حد استاندارد است.

وی در خصوص منابع آب سدهای 5 گانه نسبت به سال گذشته گفت: در سدهای 5 گانه استان تهران یک میلیارد 70 ملیون متر مکعب آب ذخیره شده که این رقم نسبت به سال گذشته روند مثبت داشته است.

وی بیان کرد:  در پاییز امسال میزان بارندگی با تاخیر شروع خواهد شد واین میزان کمتر از حد نرمال پیش بینی می شود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص برنامه های سال جاری اظهار داشت: وزارت نیرو مکلف است در سال جاری بالغ بر 3 هزار چاه غیر مجاز را مسدود کند و  همچنین دو هزار حلقه کنترهای طرح سهام با همکاری شرکت توزیع برق برروی چاه های مجاز و 252 کنتر حجمی هوشمند بر چاه های کشاورزی نصب خواهد شد.

ارتقایی در خصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته گفت: در سال گذشته1615 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شد که بالغ بر 83 میلیون متر مکعب از برداشت غیر مجاز از منابع آب های زیر زمینی در سطح استان تهران جلوگیری شد، همچنین برنامه ای در نظر گرفته شد تا در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر پروانه بهره برداری یک حلقه چاه تا سقف برداشت 5 متر مکعب  صادر شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اعتبارات لازم برای انجام تعهدات شرکت در سال 95 گفت: امسال بیش از 5 میلیارد تومان تعهدات برای طرح ها و پروژه ها ،در حدود 8 میلیارد تومان نیز در خصوص تعهد به مهندسین و مشاور نیاز است و سعی ما بر این است که علاوه بر استفاده منابع دولتی از محل بخش خصوصی یا سرمایه گذاری خارجی نیز بهره مند شویم.

وی افزود:  همچنین  برای اتمام پروزه های در دست اجرا هزار و500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این میزان 300 میلیارد تومان برای انتقال آب از سد لار و 800 میلیارد تومان برای طرح ساماندهی آب های جنوب تهران تخمین زده شده که برای تکمیل این پروژه ها نیازمند سرمایه گذار هستیم.

ارتقایی در خصوص  روند پیشرفت پروژه انتقال آب از کرج به تهران گفت: در حال حاضر طرح تا 90 درصد پیشرفت داشته اما برای بهره برداری کامل نیازمند 120 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات تصفیه خانه هستیم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار