یک پیچ چهار سانتیمتری با تلاش تیم جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان مرزی سردشت از داخل روده های یک کودک 14 ماهه با موفقیت خارج شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سردشت امروز گفت: این کودک روز گذشته توسط والدینش به اورژانس این بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از ویزیت و انجام اقدامات پزشکی و رادیولوژی، پزشک اورژانس متوجه وجود این پیچ در داخل روده وی شد .

سامان کتابچیان افزود: بیمار پس از سه روز کنترل مسیر حرکتی جسم خارجی قرار گرفت که به علت عدم حرکت جسم در روده، تصمیم به انجام عمل جراحی و باز کردن شکم کودک گرفته شد.

وی اضافه کرد: پس از اقدامات اولیه بستری و انتقال به اتاق عمل، این کودک توسط تیم جراحی این مرکز درمانی و مورد عمل جراحی قرار گرفت و این جسم خارجی از روده وی خارج شد .

کتابچیان افزود: پس از باز شدن شکم و شناسایی محل نزدیک به پیچ و مشاهده آن در نزدیکی زائده آپاندیس، جهت جلوگیری از باز کردن مستقیم دیواره روده و آسیب بیشتر روده، پیچ به دقت به داخل آپاندیس هدایت شده و پس از انجام عمل آپاندکتومی برداشتن زائیده آپاندیس جسم خارجی انجام شد .

وی اظهار کرد: کودک بیمار پس از انجام عمل جراحی و 2 روز بستری در بخش جراحی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

کتابچیان از والدین خواست جهت ارتقای سلامت کودکان و جلوگیری از حوادث ناگوار، مراقبت بیشتری بر اعمال کودکانشان داشته باشند .

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق است و در 250 کیلومتری مرکز استان قرار دارد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.