با اجرای سیستم جدید الکترونیک سازی خدمات ، ۷۰۰۰ دفتر ثبت سنتی املاک آذربایجان غربی از سیستم حذف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت : با راه اندازی دفا‌تر الکترونیک ثبت اسناد و املاک ، حجم زیادی از مشکلات مردم که بسیار وقت گیر و هزینه بر بود حل شده است.

امیر جوان کیا افزود : آئین نامه اجرای قانون جامع حدنگار که با عنوان کاداستر از آن یاد می‌شود در 22 فروردین امسال با امضای رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد که در همین قانون در مواد 5 و 6 ، ادارات ثبت اسناد و املاک ، ملزم به حذف دفا‌تر و الکترونیکی کردن خدمات شده‌اند و از این رو همه دفا‌تر سنتی به الکترونیکی تبدیل می‌شوند.

جوان کیا تصریح کرد : کاهش هزینه‌ها ، تسهیل امور مردم و سرعت در خدمات رسانی به شهروندان از بارز‌ترین ویژگی‌های طرح الکترونیک سازی دفا‌تر اسناد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت : درج دقیق مختصات و مشخصات ملک در سیستم تک برگ سازی اسناد نیز از جمله ویژگی‌های این نوع از اسناد است که سبب حذف جرم‌های زیادی در این زمینه از جمله جعل و کلاهبرداری شده است.

وی افزود : الکترونیک سازی گواهی امضا که در نوع خود مانع بسیاری از تخلفات می شود به همراه حذف اوراق بهادار از سیستم سنتی دفترخانه‌ها ، سبب شده پروسه صدور سند شتاب بیشتری به خود بگیرد.

جوان کیا گفت : در حال حاضر سردفتران آذربایجان غربی کد و امضای انحصاری دارند که از همین طریق کار مربوط به ثبت اسناد و املاک را در سامانه الکترونیک انجام می‌دهند و در این میان تشخیص هویت شهروندان به هنگام تنظیم سند نیز به روش الکترونیکی و با دقت و رعایت لایه‌های امنیتی کامل صورت می‌گیرد به نحوی که صحت هویت افراد به درستی احراز می‌شود.

وی شفافیت روش الکترونیک ثبت اسناد و املاک را بسیار مهم عنوان کرد و افزود : این شفافیت و سرعت و دقت در ثبت شرکت‌ها و اجرای احکام قضایی سبب تکریم مردم و جلب رضایت آنان شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.