استاندار اصفهان گفت: سال گذشته بیش از 5 هزار و 425 پرونده قاچاق که ارزش این پرونده‌ها بالغ بر 780 میلیارد ریال است در استان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جمع اصحاب رسانه به مناسبت 12 تیر سالروز فرمان مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با این معضل شوم گفتند که قاچاق یک بلیه (بلا) و یک درد برای کشور و اقتصاد و از نظر شرعی حرام قطعی است.
استاندار اصفهان افزود: در این راستا در سطح کشور کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و در این کمیته بالغ بر 20 دستگاه عضو هستند.
وی گفت: اقتصاد کشورمان مصرفی و واردات محور است، نظام بهره‌وری در کشور نداریم و در تولید کالاها غیررقابتی هستیم و در گردش مالی و کالا نیز شفافیت نداریم.
استاندار اصفهان به 7 کارگروه تخصصی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزاشاره کرد و افزود: کارگروه‌های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه و مبارزه با قاچاق سنگ‌های گران قیمت، فرآورده‌های نفتی، از جمله این موارد است.
زرگرپور گفت: در سال گذشته 78 جلسه در این کمسیون برگزار شد که از 457 مصوبه 347 اجرایی شده و 110 مصوبه هم در حال اجرا است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه سالانه 55 میلیارد نخ سیگار در کشور و 3/8میلیارد در استان مصرف می‌شود، افزود: از این تعداد در استان اصفهان 30 درصد به صورت قاچاق بوده و در این راستا تنها 2 درصد نخ سیگار قاچاق کشف می‌شود.
زرگرپوراظهار داشت: سال گذشته بیش از 5 هزار و 425 پرونده قاچاق که ارزش این پرونده‌ها بالغ بر 780 میلیارد ریال است در استان تشکیل شد که 4 هزار و 500 فقره آن مربوط به ناجا و بقیه مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف می باشد.
وی افزود: به ترتیب تلفن همراه، برنج، پوشاک، سوخت و لوازم آرایشی، اقلام پرطرفدار قاچاق در استان اصفهان هستند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.