اردبیل؛

فعالیت 5 هزار بافنده صنایع دستی در نمین

فرماندار نمین گفت: با فعالیت 5 هزار بافنده سالانه بیش از 200 هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی در سطح شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: با فعالیت 5 هزار بافنده سالانه بیش از 200 هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی در سطح شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای دو مورد از تولیدات صنایع دستی شهرستان نمین نشان ملی اخذ شده است اظهار کرد: قبلا نیز توانستیم از سازمان جهانی یونسکو برای گلیم نمین و عنبران مهر اصالت اثر دریافت کنیم.

فرماندار نمین بیان کرد: تاکنون نزدیک به 730 نفر از فعالان صنایع دستی شهرستان نمین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌ است.

عبدالعلی پور تصریح کرد: تا به حال برای هزار و 100 نفر از فعالان صنایع‌دستی کارت مهارت فنی و حرفه ای با معرفی اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد 46 نفر از فعالین عرصه صنایع دستی شهرستان برای دریافت 3 هزار و 950 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به بانک‌ها معرفی و از آن بهره‌مند شده‌اند.

فرماندار شهرستان نمین با بیان اینکه 12 رشته از انواع مختلف رشته‌های صنایع دستی در نمین در حال انجام و تولید محصولات است، افزود: برای فروش و عرضه این محصولات نیز سال گذشته 6 مورد نمایشگاه فروش صنایع دستی برگزار و در 62 نمایشگاه نیز مشارکت فعال داشتیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.