اهواز؛

خوزستان توسعه یافته در ورزش تکواندو

خوزستان در بخش استان‎های توسعه‎یافته قرار دارد که قطعاً قرار گرفتن در این بخش، در بودجه‎ی تخصیص‎یافته از سوی فدراسیون، بی‎تاثیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون تکواندو در خصوص عملکرد این کمیته از زمان در اختیار گرفتن ریاست آن اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش‎های فدراسیون‎های ورزشی؛ مدیریت، ساماندهی و هدایت استان‎های کشور است.

آرش فرهادیان، ادامه داد: از زمانی که بنده به عنوان خدمتگزار در کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون مشغول به فعالیت شدم، رویکرد جدید و متفاوتی را نسبت به گذشته در پیش گرفتم.

رییس کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون تکواندو افزود: مهمترین اتفاقی که در این کمیته از زمان در اختیار گرفتن ریاست آن از سوی بنده رخ داد، این بود که به همراه سایر افرادی که در این کمیته فعالیت می کنند، فرم‎های ارزیابی عملکرد هیات‎های استانی که از سوی وزارت ورزش و جوانان و سازمان تربیت‎بدنی سابق ابلاغ می‎شد را ساماندهی کردیم و مطابق با معیارها و سرفصل‎های رشته ورزشی تکواندو و همچنین با هماهنگی وزارت ورزش، تغییراتی را در این فرم‎ها ایجاد کردیم و این فرم‎ها را در واقع به یک دفترچه تبدیل کردیم که حتی در آن امتیاز نیم (0.5) را هم ثبت می‌‎کنیم.

او با بیان این‎که یکی از دقیق‎ترین بخش‎ها در کمیته امور استان‎ها و مجامع، بخش ارزیابی استان‎ها است که با دقت بسیار انجام می‎شود، گفت: بخش دیگر نیز به مطالبات استان‎ها همچون برگزاری اردوهای مشترک ورزشکاران ملی‎پوش و حضور کادر فنی تیم‎ملی در استان‎ها می‎پردازد که بنا به اذعان مسوولان استان‎ها، توانسته ایم در این فعالیت پیش قدم باشیم.

فرهادیان خاطر نشان کرد: نکته دیگری که قابل اشاره است، برگزاری مجامع سالانه با حضور یکی از مسوولان فدراسیون اعم از رییس، نایب رییس و یا دبیر در استان‎های کشور می‎باشد که تقریباً بالای 80 درصد از این مجامع از زمان تصدی بنده در کمیته، برگزار شده است و خدا را شکر از این حیث نیز یکی از فدراسیون‎های پیشگام هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که هدف از تعیین ارزیابی عملکرد استان‎ها چه می‎باشد و کسب امتیاز بالا در این ارزیابی چه سودی برای استان مربوط دارد؟ عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقاتی که پس از اعلام ارزیابی استان‎ها رخ می‎دهد، تقسیم بندی استان‎های کشور به سه بخش توسعه‎یافته، در حال توسعه و کمتر توسعه‎یافته است که در آینده‎ای نزدیک این کار را به صورت رسمی انجام خواهیم داد.

رییس کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون تکواندو تصریح کرد: در حال حاضر استان خوزستان در بخش استان‎های توسعه‎یافته قرار دارد که قطعاً قرار گرفتن در این بخش، در بودجه‎ی تخصیص‎یافته از سوی فدراسیون، دعوت مربیان و کادرهای فنی به استان، حضور تیم‎های ملی در استان، درخواست میزبانی و تایید آن از جانب فدراسیون بی‎تاثیر نخواهد بود.

وی افزود: در مجموع قطعاً ارزیابی استان‎ها در تعامل با فدراسیون و اتفاقاتی که در آن استان‎ها رخ خواهد داد، بی‎تاثیر نخواهد بود. همین حضور ملی‎پوشان تکواندو در خوزستان نیز یکی از تاثیرات قرار داشتن تکواندو خوزستان در جمع استان‎های توسعه‎یافته است.

فرهادیان در خصوص اهم اقدامات و برنامه‎های فدراسیون جهت توسعه تکواندو در سراسر کشور نیز بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‎هایی که فدراسیون در سراسر کشور دنبال می‎کند، شناسایی و کشف استعدادها و پتانسیل های لازم در استان‎ها است.

وی افزود: همین حضور تیم‎ملی تکواندو در خوزستان و در این گرمای طاقت‌فرسا و در این هوایی که همه مسوولان در این روزها دم از آلودگی آن می‎زنند، آن‎هم در شرایطی که کمتر از دو ماه دیگر باید در آوردگاه سخت و بزرگ المپیک حاضر شوند، نشان از این دارد که ورزشکاران ملی‎پوش تکواندوی ما برای ابراز همدردی و بیان این‎که "ما با همه مردم عزیز استان خوزستان هم‎نفس، هم‎پا و هم‎گام هستیم" در این استان حاضر شده‎اند که این خود ثابت می‎کند ما به استان‎ها نیز نگاه داریم.

رییس کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون تکواندو با اشاره به یکی دیگر از برنامه‎های فدراسیون، گفت: این فدراسیون به جد پیگیر است که در همه استان‎های کشور یک خانه تکواندو وجود داشته باشد که اختصاصاً مربوط به تکواندوی همان استان باشد و خدا را شکر این اتفاق هم با حضور مسوولان تکواندوی کشور و تعامل با مدیران کل استان‎ها، در حال رخ دادن است.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود یادآور شد: اگر امروز تکواندوی ایران گوی سبقت را از همه کشورهای جهان در آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا ربوده است و حتی پس از سال‎ها که پشت سر کره جنوبی بودیم، در این سال‎ها به عنوان قدرت اول تکواندو جهان با گرفتن قهرمانی‎های مختلف در سطح آسیا و جهان در تمام رده‎های سنی و حتی رشته پومسه، بالای سر کره جنوبی ایستاده‎ایم، نشان از این دارد که گام‎های بلندی در این رشته ورزشی در فدراسیون تکواندو کشور برداشته شده است.

فرهادیان در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به حضورش به عنوان یک خوزستانی در فدراسیون کشور، آیا قول حمایت ویژه از تکواندوی استان را می‎دهد؟ عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم واقعاً همه جای ایران سرای من است اما حقیقت این است که من متولد و بزرگ شده اهواز هستم و به استان و شهرم عرق دارم و مردم، خاک، کارون و همه شهرهای خوزستان از شمال تا جنوب و شرق و غرب آن را دوست دارم و این قول را به تکواندو دوستان نیز می‎دهم که هر کاری از دستم برآید با تمام وجود آن را برای مردم عزیز استانم انجام دهم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.