روسکام: قرارداد بوئینگ با ایران «شرم‌آور» است/تهران، مرکز عرضه تروریسم

یک عضو جمهوری‌خواه کنگره قرارداد بوئینگ را با ایران ننگین و نقض ارزش‌های آمریکا خواند.

روسکام:  قرارداد بوئینگ با ایران «شرم‌آور» است/تهران، مرکز عرضه تروریسمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ویکلی استاندارد، «پیتر روسکام،» نماینده حوزه انتخابیه ششم «ایلینوی» از حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، در سخنانی خطاب به کهنه‌سربازان این کشور، قرار داد چند میلیارد دلاری شرکت هواپیمایی «بوئینگ» را با ایران نقض ارزش‌های آمریکا خواند و آن را «شرم‌آور» توصیف کرد. وی همچنین افزود این معامله امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

روسکام سپس با طرح ادعاهای واهی و نخ‌نمای مقامات آمریکایی، افزود: ایران مرکز عرضه تروریسم جهانی است. وی پا را از این هم فراتر نهاد و کشورمان را مسئول تلفات نیروهای نظامی این کشور در افغانستان، عراق، لبنان و سراسر جهان خواند. عضو جمهوری‌خواه کنگره که این سخنان را در شرکت «نورثروپ گرومن» و در خلال مراسم جشن استقلال آمریکا بیان می‌کرد، افزود: «برای شرکت بوئینگ حتی مطرح کردن ایده انجام تجارت با ایرانی‌ها شرم‌آور است چه رسد به فروختن هواپیما به [کشوری] که تروریسم را در خاورمیانه گسترش می‌دهد.» 

روسکام در ادامه با مقایسه بوئینگ و نورثروپ گرومن در این زمینه، مدعی شد شرکت‌های آمریکایی یا می‌توانند مانند نورثروپ گرومن مدافع امنیت ملی آمریکا باشند و یا مانند بوئینگ راه مسلح کردن ایران را در پیش گیرند. وی همچنین تصریح کرد نمی‌توان هر دو گزینه را برگزید. 

در ادامه گزارش آمده است: قرارداد 17.76 میلیارد دلاری «ایران ایر» و «بوئینگ» پس از لغو برخی از تحریم‌های ایران در ژانویه گذشته، بزرگترین معامله تجاری میان تهران و واشینگتن محسوب می‌شود. 

نورثروپ گرومن شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی است، که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات جنگ‌افزاری، هواپیماهای جنگنده، کشتی، شناور و ناوهای هواپیمابر، ماهواره، سیستم‌های دفاع موشکی، رادار و پدافند هوایی و همچنین ارائه خدمات مشاوره فناوری اطلاعات و نیروی نظامی، فعالیت می‌نماید. این شرکت سال ۲۰۱۰ (1389)، پس از شرکت‌های بی‌ای‌ئی سیستمز، لاکهید مارتین و بوئینگ، در رتبه چهارم از فهرست بزرگترین شرکت‌های صنایع دفاعی و جنگ‌افزاری جهان قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
از کدوم ارزشها حرف می زنن نکنه منظورش قرارمدارايه که با شیطان دارن. در ضمن شما که واسه پول، خودتونم می فروشين چیکار دارین پولتونو بگیرین و هواپيماهارو بدین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
به نظر من هم شرم آوره چون پولای بی زبون رو حروم کردیم . آخه این همه هواپیما میخوایم چکار ؟؟؟ مثلا هواپیمای با برد ۱۷۰۰۰ کیلومتر میخوایم چکار ؟ مگه از این سر مملکت تا اون سر مملکت چند کیلومتره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۵
غلطاضافی میکنی به قول رهبر اگه شما توافق هسته ای روپاره کنین مااونو اتش میزنیم
آخرین اخبار