برد شرمن از سیاست‌های دولت اوباما در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "فری بیکن"، یکی از سران حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد دولت اوباما تلاش‌ها برای نهایی کردن قرارداد ایران و شرکت آمریکایی هواپیماسازی بوئینگ را خاتمه دهد. وی همچنین ادعا کرد فروش هواپیما به ایران، به این کشور در مسائلی که او آن‌ها را تروریستی خوانده یاری خواهد کرد.

"برد شرمن" در جمع انگشت‌شمار دموکرات‌هایی است که مخالف توافق هسته‌ای ایران بود. اکنون وی از مقامات دولت اوباما درخواست کرده است قرارداد 27 میلیارد دلاری شرکت بوئینگ با ایران را فسخ کند. پیش از لغو تحریم‌های اقتصادی، فروش هواپیما از جانب آمریکا به ایران ممنوع بود.

انجام معامله بوئینگ با ایران، ملزم به تایید آن از جانب دولت اوباما است. این در حالی است که دولت اوباما می‌کوشد موارد نقض تحریم‌های ایران را تا حد ممکن کاهش دهد.

شرمن ادعا کرد ایران از هواپیماهای آمریکایی برای پیش‌برد مقاصدی که وی آنها را تروریستی خواند استفاده خواهد کرد. او نامه هایی به وزارت خارجه، وزارت بازرگانی و وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت و به آن‌ها هشدار داد از انجام این معامله جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار