فرماندار شهرستان ویژه مرند از ایجاد خسارت بیش از 30 میلیارد ریال ناشی از وقوع سیلاب در شهرستان مرند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کرمی در جلسه مدیریت بحران شهرستان گفت : در طی سه ماه نخست سال جاری در اثر بارندگی های صورت گرفته و وقوع سیلاب در 5 روستای شهرستان مرند ، خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال به ساختمان ها ، مزارع کشاورزی و باغات روستاها وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سیلاب های به وجود آمده هیچ خسارت جانی گزارش نشده است گفت : اکثر روستاهای شهرستان مرند به دلیل قرار گرفتن در مسیر سیلاب و تغییر این مسیر توسط کشاورزان به سمت باغات و مزارع ، سازمان بنیاد مسکن شهرستان با همکاری اداره حفاظت از منابع طبیعی در حال مطالعه ایجاد سیل بند در اکثر روستاهای شهرستان در سرشاخه اصلی مسیر ورودی سیلاب به روستاها است که با اتمام مطالعه ، با تخصیص منابع مالی از سوی دولت این سیل بندها اجرا خواهند شد.

کرمی در خصوص آتش سوزی مزارع گفت : با گرم شدن هوا و با آتش سوزی مزارع توسط خود کشاورزان بر پایه یک باور اشتباه در طی سه ماه نخست سال جاری 15 هکتار از مزارع شهرستان مرند دچار آتش سوزی شده است.

وی افزود : کشاورزان طبق یک باور اشتباه مزارع خود را بعد از برداشت محصول با هدف حاصلخیزی و تسریع در آماده سازی مزارع برای کشت دوم مبادرت به آتش زدن آنها می کنند که در اکثر موارد به دلیل حجم زیادی آتش سوری از مهار آن عاجز مانده و باعث اتش سوزی سایر مزارع و به وجود آمدن خسارات ناشی از آن می شوند.

کرمی از برگزاری دوره آموزشی جدید برای آتش نشان های شهرداری های شهر های کشکسرای ، بناب ، یامچی و زنوز خبر داد وگفت : در اکثر آتش سوزی ها با حضور آتش نشان های شهرهای شهرستان به دلیل عدم مهارت کافی آنان در مهار آتش سوزی ، بحران به وجود آمده سریعا گسترش می یابد که مقرر شده است یک دوره آموزشی از سوی سازمان آتش نشانی شهر مرند برای شهرهای تابعه برگزار شود.

او همچنین از برگزاری دوره آموزشی آمادگی اعضای شورای بحران شهرستان گفت و افزود : یک دوره آموزش آمادگی و کمک های مقدماتی برای اعضای شورای بحران شهرستان مرند توسط جمعیت هلال احمر شهرستان با هدف آمادگی این اعضا در زمان بروز بحران طی سال جاری انجام خواهد گرفت.

کرمی با اعلام اینکه بیماری تب برفکی در شهرستان مرند کاملا مهار شده است گفت : با واکسیناسیون 255 هزار دام سبک و 224 هزار دام سنگین، بیش از 97 درصد دام های شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است و تاکنون هیچ گونه بیماری تب برفکی در دام های شهرستان مرند گزارش نشده است .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.