علی رواقی قرآن پژوه و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی فرهنگنامه قرآنی را تدوین می‌کند.

علی رواقی استاد ادبیات فارسی، قرآن پژوه، شاهنامه پژوه و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تدوین یک فرهنگنامه قرآنی خبر داد و گفت: هم اکنون مشغول تدوین این فرهنگنامه هستم البته تا به امروز چندین و چند فرهنگنامه قرآنی تدوین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگنامه‌ای که هم اکنون در حال تدوین آن هستم مقدمه‌ای 50صفحه‌ای دارد و در کل در قالب  400صفحه به مخاطبانش ارائه می‌شود.
 
شایان ذکر است؛ رواقی تا به امروز آثاری با عناوین «منتخب نثر فارسی»، «پژوهش و ویرایش قرآن مترجم قدس قرآن مقدس»، «تصحیح ترجمه مقامات حریری»، «تصحیح تفسیر قران ژاک (با مقدمه مجتبی مینوی)»، «تصحیح جلد اول بصائر یمینی»، «تصحیح فرهنگ تکمله الانصاف»، «تصحیح مقاصد اللغه و تفسیر 6جلدی بصائر یمینی» و «ذیل فرهنگ فارسی» را در دسترس مخاطبانش قرار داده است.

یادآور می شود از آثار دیگر این قرآن پژوه می‌توان به «زبان فارسی در ماوراءالنهر»، «سبک شناسی یا گونه شناسی ترجمه‌های قرآن»، «گزیده شاهنامه»، «فرهنگ فارسی تاجیکی»، «فرهنگ مصدر در زبان فارسی» و «فرهنگواره واژگان قرآنی-فارسی» اشاره کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.